היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בין בני זוג

עבודה מס' 069706

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הבעיה מהיבט האישה המוכה, הגבר המכה והילדים.

4,243 מילים ,21 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו תציג את שלושת האספקטים של תופעת האלימות נגד נשים על ידי בני זוגן: הפרק הראשון יעסוק באספקט האישה המוכה: תחילה יוצג מושג הקרבן והשלכותיו החברתיות, בהמשך יוצגו מחקרים שעסקו במאפייני האישה המוכה, בהשלכות האלימות על חייה ואלו סיבות גורמות להישארותה במערכת יחסים אלימה ולבסוף יוצגו דרכי הטיפול המקובלות באישה המוכה. פרק שני יעסוק באספקט הגבר המכה: תיערך הבחנה בין סוגי האלימות ויוצג "החוק למניעת אלימות במשפחה". בהמשך יובאו מאפייני הגבר המכה כפי שהם עולים ממחקרים. בהתבסס על אותם מאפיינים יסווגו הגברים המכים לשלושה סוגים כמכילים אפשרות לניבוי מידת הצלחת הטיפול בגברים המכים על סוגיהם. לבסוף תוצגנה שיטות הטיפול בגבר המכה המקובלות מבחינה משפטית ומבחינה שיקומית. בפרק השלישי יוצגו אופנים בהם משפיעה האלימות כלפי נשים על הילדים כעדים לאלימות, הנזק הנפשי הנגרם לילד הגדל בצל אב שמכה את אימו וההשפעה שיש להכאת האם על ערעור סמכותה ההורית. אותה השפעה תיסקר בקצרה גם מנקודת מבטו של האב המכה ולבסוף יובאו האפשרויות לטיפול באותם ילדים כפי שהן מקובלות במוסדות השונים. כנספח, תובא כתבה המתארת מקרה קיצוני של אלימות כלפי בת זוג שהסתיימה ברציחתה וניתוח קצר של המקרה.

תוכן עניינים:
מבוא:
פרק א': מדוע האישה נשארת?- סיבות ודרכי טיפול
פרק ב': האב המכה- גורמים, היבט משפטי וטיפול
פרק ג': ילדים במשפחה אלימה- השפעות ודרכי טיפול
פרק ד': ניתוח מקרה- כתבה המתארת רצח אישה בידי בעלה
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

היא משלה עצמה שמצבי אלימות ניתנים לחיזוי, ולכן ניתנים לשליטה על ידיה. האשמה גדלה והולכת, כאשר היא אינה מונעת את הסיטואציה האלימה. האשמה מתבטאת בחוסר יכולת לקרוא את הסימנים המקדימים לפרוץ האלימות (ברש, 2003).

תגים:

אלימות · משפחה · נשים · אישה · נשים מוכות · שוביניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בין בני זוג", סמינריון אודות "אלימות בין בני זוג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.