היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בקרב זוגות חד מיניים

עבודה מס' 065844

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית של נושא האלימות במשפחה בקרב זוגות חד מיניים, בעיקר בקרב זוגות לסביות

4,161 מילים ,29 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אלימות במשפחה היא תופעה עתיקת יומין, המהווה את אחת מצורות האלימות השכיחות בעולם המערבי. זוהי תופעה אשר קיימת בכל המעמדות החברתיים והכלכליים, ארצות המוצא, הגזעים, רמות ההשכלה, הגילים, הדתות, אזורי המגורים, סוגי העיסוק ומשכי הנישואין. (אבני, 1991(
אלימות בקרב משפחות חד מיניות, הייתה קיימת מאז ומתמיד, אולם, רק בשני העשורים האחרונים, מהווה הנושא, אחד ממוקדי ההתעניינות בקרב פסיכולוגים, סוציולוגים ועובדים סוציאלים.
במסגרת עבודה זו, באמצעות סקירת ספרות, אני אבחן את סוגיית האלימות בקרב משפחות חד מיניות. בחלקה הראשון של העבודה, אדון בקצרה במאפייני הזוגיות החד מינית, בהתפתחות ההיסטורית בכל הקשור למודעות המחקרית לנושא האלימות במשפחה, לרבות האלימות בקרב זוגות חד מיניים. בהמשך, אנסה להגדיר מהי אלימות בקרב זוגות חד מיניים, אציג נתונים סטטיסטיים, ואבחן מהם המנגנונים הפועלים על המשתמש בכח, לאור תיאוריות פמיניסטיות וסוציולוגיות. לאחר מכן, אציג את הדינמיקה והתיאוריה המעגלית, המאפיינת אלימות בקרב זוגות חד מיניים, ואת דפוסי ההתעללות המאפיינים זוגות חד מיניים.
חלקה השני של העבודה, יוקדש ליחסה של החברה לזוגיות החד מינית, תוך התייחסות להומופוביה ולהשלכותיה. לבסוף, אדון בבעיתיות הקיימת במערכת המשפט, והבעיתיות בנגישותם של קורבנות האלימות החד מינית למוסדות טיפול ובתי מחסה.

תוכן העניינים:
מבוא
הזוגיות החד מינית
רקע היסטורי
הגדרות
היקף התופעה
הסברים תיאורטיים
הדינמיקה באלימות חד מינית
דפוסי התעללות
ההומופוביה והשלכותיה
מערכת המשפט והעזרה המוצעת
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל אחד מאתנו מחפש בשלב זה או אחר בחייו, קשר משמעותי עם אחרים, כאשר חלק מהאנשים בוחרים במערכות יחסים מונוגמיות. מבחינות מסויימות הזוגיות החד מינית זהה או דומה לזוגיות הטרוסקסואלית, אך מהרבה בחינות אחרות היא שונה ונבדלת ממנה, בעיקר בשל גורמים חיצוניים שונים, ומאפיינים ספציפיים לזוגיות החד מינית, אשר מערימים קשיים והתמודדויות ייחודיים לקהילה ההומו- לסבית. אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים במידה ניכרת על הזוגיות החד מינית היא החברה ויחסה להומוסקסואליות. (Butler, 1993) החברה המערבית מאופיינת בעמדות הומופוביות כלפי הומואים ולסביות, ומביעה הסתייגות מנטייתם המינית בדרכים שונות.

תגים:

אלימות במשפחה · זוגות חד מיניים · לסביות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בקרב זוגות חד מיניים", סמינריון אודות "אלימות בקרב זוגות חד מיניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.