היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדם המשפטי של זוגות חד מיניים

עבודה מס' 067529

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מעמדם המשפטי של זוגות חד מיניים - רישום והכרה בתוקף נישואיהם.

10,229 מילים ,30 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נושא הדת והמדינה הנו אחת הבעיות המרכזיות הקיימות במדינת ישראל, אם לא המרכזית ביותר. העם בישראל מפולג בנושאים רבים, ונושא הנישואין האזרחיים הנו אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת.
הכנסת קבעה, כי נישואין של יהודים יערכו בישראל לפי דין תורה . יחד עם זאת, נוצרו עם השנים חריגים, אשר אפשרו לפחות רישום של אנשים שלא התחתנו עפ"י דין תורה ו/או שאינם יכולים להתחתן עפ"י דין תורה. כמעט תמיד מדובר באנשים שהתחתנו בנישואין אזרחיים מחוץ לישראל, במקום שבו מוכרים הנישואין האזרחיים.
הרישום במרשם האוכלוסין הפך להיות המכשיר העיקרי להכרה החברתית באלו שלא התחתנו עפ"י דין תורה כנשואים, גם אם מבחינה משפטית לא הוכרו רוב הזוגות הללו כזוגות נשואים וגם אם ביהמ"ש, לדורותיו, טוען כי אין ברישום בכדי להוכיח דבר.
לפיכך, עניין אותי לבחון את נושא הרישום וההכרה בנוגע לנישואין בין שני בני זוג מאותו מין.
לשם כך, אעלה במהלך העבודה שתי שאלות מרכזיות בהקשר לנישואין שכאלה. האחת, האם יש להסתפק ברישומם של בני הזוג הללו? תשובתי תהא כי הרישום, הלכה למעשה, מהווה הכרה (גם אם הדבר לא נאמר במפורש) בזוג כזוג נשוי. לפיכך, רישום בלבד הנו בעייתי מכיוון שאז למעשה פקיד במשרד הפנים קובע גורלות במדינת ישראל, ולא לכך התכוון המחוקק.
בהינתן ההנחה כי אין להסתפק ברישום בלבד, הרי שיש צורך קודם כל בהכרה מהותית, ולא פרוצדוראלית (לכאורה) בבני הזוג הללו כזוג נשוי. אם כך, השאלה השנייה הינה האם יש להכיר בנישואין חד מיניים שנערכו בחו"ל? תשובתי תהא, כי ניתן להכיר בהם, ולו חלקית, כזוג נשוי, ורק בהינתן הכרה שכזו לרשום אותם כנשואים. זאת, ע"י הכרה בזוג כידועים בציבור או שילובם במסגרת חוק ברית הזוגיות הנדון בשנים האחרונות בכנסת.
למען הבהרת טיעוניי חילקתי את העבודה למספר פרקים.
האחד, בו אדון בנושא הרישום ובהבדלים בין הרישום ובין ההכרה המהותית.
השני, בו אדון בשאלת אפשרות ההכרה המהותית בנישואין חד מיניים שנערכו בחו"ל.
השלישי, ובהנחה שתימצא הדרך להכרה מהותית כאמור לעיל, בו אדון בשאלת השלכות ההכרה בנישואין חד מיניים מבחינת הערכאה המוסמכת ומבחינת הדין החל במקרה של סכסוכים בין שני הזוג מאותו מין ובסוגיות משפטיות נוספות.
בפרק האחרון אסכם את העבודה ואציג את מסקנותיי, כפי שהוצגו לעיל.

תוכן עניינים
1) מבוא
2) פרק א' - הרישום וההכרה המהותית
3) פרק ב' - אפשרות ההכרה המהותית בזוג חד מיני כזוג נשוי
4) פרק ג' - השלכות ההכרה בזוג חד מיני כזוג נשוי
א) סמכות השפיטה
ב) הדין הנוהג
ג) הצעות לקביעת סטטוס משפטי לזוגות חד מיניים
ד) מבט השוואתי
5) סיכום ומסקנות
6) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד 1965 שלטה בישראל פקודת המרשם(2). בזמן תקפותה, נידון בפני ביהמ"ש העליון מקרה, בו אזרחית בלגית נוצרייה (פונק), אשר נישאה בנישואין אזרחיים בקפריסין עם אזרח ישראלי (שלזינגר) והציגה את כל התעודות הנדרשות, ביקשה מפקיד הרישום בישראל כי ירשום אותה כנשואה. פרשה זו, הידועה בשם "פרשת פונק - שלזינגר" אירעה לפני כ- 47 שנים!
שר הפנים סירב לבקשתה, וגברת פונק הגישה עתירה לבג"ץ. בג"ץ, בהרכב של חמישה שופטים, החליט, ברוב דעות כנגד דעתו החולקת של השופט זילברג, לקבל את העתירה. השופט זוסמן, אשר ייצג את דעת הרוב, טען כי אין לשוות לרישום במרשם התושבים כוח של הוכחה או ראיה לכל דבר, וכי מטרת הפקודה הינה לאסוף חומר סטטיסטי, אשר יכול להיות נכון או לא נכון.

תגים:

רישום אוכלוסין · פקיד הרישום · נישואי קנדה · אימוץ חד מיני · ברית הזוגיות · ידועים בציבור · משפחה חדשה · הומוסקסואלים · הומולסבי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדם המשפטי של זוגות חד מיניים", סמינריון אודות "מעמדם המשפטי של זוגות חד מיניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.