היישום אינו מחובר לאינטרנט

זוגות חד מיניים ומוסד אימוץ ילדים בישראל

עבודה מס' 067042

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההתפתחות ביחס מערכת המשפט לזוגיות חד מינית ולאימוץ על ידי זוגות כאלה.

8,116 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מדינת ישראל, כמדינה דמוקרטית, אמורה להקפיד על שמירת זכויותיהם של מיעוטים כדוגמת: הקהילה ההומו לסבית שזכותם להיות מוגנים מפני עריצות הרוב, ליהנות מזכויות אדם ואזרח בכל אשר הוא, להביע דעה, להתארגן וכו'. הדמוקרטיה אמורה להבטיח את זכויות המיעוט בעזרת מנגנונים אחדים היוצרים יחד מערכת של איזונים ובלמים. מערכת זו מונעת את הרוב מלפגוע בעקרונות היסוד של הדמוקרטיה, ואינה מאפשרת לגוף יחיד לצבור כוח בלתי מוגבל ולהפעילו. מנגנונים אלה כוללים: חוקה או חוקי יסוד, המחייבים את הרשות המחוקקת והמבצעת ומבטיחים שמירה על זכויות האדם והאזרח.
עד שנת 1988 הקהילה ההומו-לסבית נשארה באפלה ולא יצאה לאור באופן חד משמעי מפני שמערכת בתי המשפט לא אפשרו פתיחות בנושא. אך כאשר משנת 1988 תיקנה הכנסת את חוק העונשין וביטלה את האיסור הפלילי על יחסי מין בין גברים אשר הובילה והמשיכה בכך שהיוותה דוגמא טובה לכך להיסטוריה החקיקתית של התיקון לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, 1992- תיקון שאסר על הפליה בתעסוקה המבוססת על נטייה מינית, החלה קהילה זו לקבל הכרה הן במערכת המשפט והן בחברה הישראלית.

במהלך עבודתי אציג את השינויים שחלו על קהילה ההומוסקסואליים ולסביות ואתייחס באותה נשימה למערכת האימוץ המשפטית לזוגות חד מיניים בישראל. אני אשתמש בדוגמאות מערכאות משפטיות שונות ובאותה דרך אסביר כיצד ערכאה זו תרמה להתקדמות בהכרתם של הומוסקסואליים ולסביות ואימוץ ילדים למשפחה חד מינית. יחד עם זאת אציג כיוונים שונים אשר אינם תרמו ועיכבו את הכרתם של הומוסקסואליים ולסביות ואימוץ ילדים לזוגות חד מיניים משנת 1988.

תוכן עניינים :
מבוא
הגדרת השוויון ומרכיביה
חד מיני - האם היא תכונה מולדת או נרכשת מהסביבה ?
הטיפול בקהילה החד מינית בישראל מ - 1988 ולאחר מכן
פסק דין דנילוביץ - אל על ,השפעתו על זכויותיהן של קהילת זוגות חד מיניים
התפתחות הכרתם של זוגות חד מיניים במשפט הישראלי
פסק דין ירוס חקק ותרומתו לזכויות החד מיניים ואימוץ בישראל
מודלים וזכויות להכרה בזוגיות במשפט המשווה
פסק דין ברנר - קדיש - השלכות משפטיות
המגמה המסתמנת בארץ מבחינת הרשות השופטת ורשויות הציבור
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סוגיית השוויון באה לידי ביטוי בעבודה זו ונזכרת ביחס לזוגות החד מיניים ומוסד האימוץ בישראל . בפרספקטיבה לאחור ההגדרה הקלאסית של עקרון השוויון, שמכוחה השוויון פירושו " מתן יחס שווה לשווים ".להגדרת השוויון יש כפל פנים : הפן הראשון מתייחס לזהות האנשים הנחשבים לשווים, והפן האחר עינינו בהשכלות הנובעות מתפיסתם של האנשים האלה כשווים. על מנת להבין את הגדרת השוויון על משמועתה יש להשיב תחילה על שתי שאלות יסוד (כך מסביר במאמרו וסטן - tha ampty idea of equality ).
השאלה הראשונה היא : מתי ייחשבו שני אנשים לשווים או במצב שווה ? והתשובה לכך: שניים הם שווים, או מצויים במצב שווה אז מגיע להם יחס שווה, אך תשובה זו היא כללית מדיי כי בחברה היומיומית אין יישום של תשובה זו במלואה. על מנת לתת תשובה מלאה ישנם כמה קריטריונים לקביעת השוויון והם:

תגים:

מיני · הומוסקסואל · הומו · לסבית · זוגות · מיניים · בתי · משפט · פסק · דין · ירוס · חקק · קהילה · מינית · מיני · קהילה · שוויון · אפליה · הלהטב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זוגות חד מיניים ומוסד אימוץ ילדים בישראל", סמינריון אודות "זוגות חד מיניים ומוסד אימוץ ילדים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.