היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות ההפגנה בישראל

עבודה מס' 069669

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הזכות לאור הפסיקה, תוך התייחסות למעמדה בישראל, הצבתה מול זכויות אחרות וההגבלות עליה.

9,994 מילים ,40 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"מן המפורסמות הוא כי משפטה של מדינת ישראל מכיר בחירויות היסוד של האדם, כפי שהן מקובלות במדינות נאורות. בין חירויות אלה נמנות אף חירות האסיפה (Assembly) והתהלוכה Procession)). בין אם נראה חירויות אלה כחירות העומדות בפני עצמן, ובין אם נראה בהן ביטוי לחופש הביטוי - חשיבות רבה נודעת להן בעיצוב דמותו של משטרנו הדמוקרטי. קיומה של אסיפה ותהלוכה הוא אחד האמצעים העומדים לרשות בני הציבור כדי להביע את השקפותיהם בענייניה של המדינה, אמצעי שהוא לעתים יעיל יותר וממשי יותר מאמצעי הביטוי האחרים".

נפקותה של זכות זו, גרמה לי לבחור בנושא מרתק זה, שקיימים אודותיו מקורות מידע רבים הן בארץ והן בעולם. בעבודה זו אתמקד בעיקר בזכות המחאה בארץ. דווקא בשל המציאות הישראלית שאנו חיים בה לרבות הסערות הפוליטיות והבעיות החברתיות שאותתיהם ניכרים ביישום הזכות בישראל, היה חשוב לי להראות כיצד זכות זו באה לידי ביטוי הלכה למעשה.
בעבודת סמינריון זו, אנסה לעמוד על חשיבותה של זכות ההפגנה תוך עמידה על מעמד הזכות בישראל, הצבת הזכות למול זכויות אדם אחרות, סקירת המגבלות שחלות על הזכות, ההתמודדות של הגורמים הרלוונטים בשמירה על קיום הזכות ומעמד הזכות בראי משפט משווה.
לאורך כל העבודה תיסקר הזכות לאור התפתחות הפסיקה במשך השנים עד לפסק הדין האחרון העוסק בנושא זה.
בסיום העבודה אנסה להסיק מסקנה בדבר מימושה של הזכות בישראל והאם יהיה נכון לומר שהזכות באה לידי ביטוי בישראל בצורה הטובה ביותר או טרם אמר המחוקק את דברו בעניין.

תוכן העניינים:
מבוא
1. זכות ההפגנה: כללי
2. מעמדה של הזכות בישראל
3. המגבלות המוטלות על הזכות בישראל
3.1. הסתה והמרדה
3.2. התקהלות אסורה
3.3. הצורך ברישיון כדי להפגין
3.4. קיומה של הפגנה ללא רישיון ופיזור הפגנה
4. הביקורת השיפוטית על ההחלטה לקבלת רישיון להפגין והשיקולים הרלבנטיים
4.1. שיקולי שלום הציבור והסדר הציבורי
4.2. עקרון הטוהר השיפוטי
4.3. נושא ומסר ההפגנה
4.4. כיצד לקבוע את הגבול
4.5. היקפה של הזכות להפגין מבחינת מקום עריכת ההפגנה
4.6. שאלת מועד ההפגנה
4.7. שאלת זהותו של המפגין
4.8. שאלת אבטחת ההפגנה
5. מניעת פגיעה בזכויות יסוד אחרות
5.1. הזכות להפגין מול הזכות לחופש התנועה
5.2. הזכות להפגין מול הזכות לפרטיות וקניין
6. הזכות להפגין בראי משפט משווה
6.1. הזכות להפגין באנגליה
6.2. הזכות להפגין בארה"ב
7. סיכום
8. מקורות

קטע מהעבודה:

כפי שנאמר לעיל, זכות ההפגנה היא צורת ביטוי, מיני רבות, שממחישה את חופש הביטוי. חשוב שהמשפט יגן על יתרונות אלו של צורות הביטוי והנימוקים לכך הם(2):

תגים:

משפט חוקתי · זכיות · הפגנה · הזכות להפגין · זכויות יסוד · מחאה · מחאות · הפגנות · מחאה חברתית · מעצרים · דמוקרטיה · זכויות יסוד · חופש הביטוי · הזכות להפגין · זכויות האזרח · חוקה חוקתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות ההפגנה בישראל", סמינריון אודות "זכות ההפגנה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.