היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגירה ומשפחה - שינויים ביחסים בין בני הזוג בעקבות העלייה

עבודה מס' 069582

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת העלייה ותשעה ראיונות עם זוגות עולים.

10,901 מילים ,29 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מחקרים רבים סיפקו דרכים מגוונות למדידת תוצאות הגירה רצויות, ולא התייחסו יותר לנקודת מבט פנומנולוגית של הפרט, במילים אחרות הם אמרו מעט מאוד על כמה העלייה הייתה מוצלחת מנקודת מבטו של המהגר (Benish-Weisman, Shye, 2010). מטרת מחקר זה, היא להתמקד בתהליך משפחתי דרך חווית הגירה בעיניי יוצאי עלייה מברית המועצות ולבדוק כיצד זוגות נשואים הצליחו לשמור יחסיהם אחרי עלייתם לארץ ישראל. מכאן נגזרות השאלות העיקריות של מחקר הנוכחי: א. האם הצליחו לשמור יחסיים זוגיים אחרי העלייה ? ב. האם חל שינוי בעוצמת הקשר אחרי העלייה? ג. האם העלייה לארץ תרמה לקשר משפחתי בין בני הזוג?. על מנת לענות על כך, יוצגו מספר שאלות פתוחות למהגרים נשואים שהגיעו מברית המועצות אשר הסכימו להשתתף במחקר והממצאים ידווחו בהתאם.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: הגירה מברית המועצות לישראל
פרק ב: מאפייני העולים
פרק ג : סיבות להגירה
פרק ד : קשיים ומכשולים בהגירה
פרק ה : משפחה והגירה
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
מקורות

קטע מהעבודה:

ההגירה למדינת ישראל מהווה תופעה מרכזית בהתהוותה של ישראל כמדינת יהודי כל העולם. בדומה לחברות מערביות כגון ארה"ב, קנדה ואוסטרליה ישראל הינה מדינת הגירה מובהקת שיצרה חברה ותרבות של מהגרים. סיפור הולדתה של מדינת ישראל הינו תיאורם של גלי ההגירה אשר יצרו את התנופה הראשונית להקמת המדינה וקבעו את מדיניותה הערכית של קיבוץ הגלויות, חיסול הפזורה וחזרה למולדת ההיסטורית אותה עזבו בנסיבות טראגיות. ההגירה לישראל מאופיינת בכמה דפוסים בולטים (אמיר והורוביץ, 2003):

תגים:

עלייה · חבר העמים · ברית המועצות · משפחה · מהגרים · זוגיות · השתלבות · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגירה ומשפחה - שינויים ביחסים בין בני הזוג בעקבות העלייה", סמינריון אודות "הגירה ומשפחה - שינויים ביחסים בין בני הזוג בעקבות העלייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.