היישום אינו מחובר לאינטרנט

ערביי יפו

עבודה מס' 069540

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אירועים של מעורבות ערביי יפו באלימות ובטרור.

6,405 מילים ,30 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

כבר בשנת 2001 התריעו גורמי מודיעין כי חוליות טרור ערביות ישראליות, קיימות בערים ובכפרים בישראל, כולל תשתית אזרחית, לוגיסטית ומבצעית. משנת 2001 ועד יולי 2005 נחשפו 117 התארגנויות לביצוע פיגועים, בהן היו מעורבים 230 ערבים ישראלים. בפיגועים אלה נהרגו 141 ישראלים ונפצעו 841 נוספים(1). דיווח זה לא מותיר ספק בדבר מעורבותם של ערביי ישראל בטרור כנגד מדינת ישראל. עם זאת קיים ספק לגבי מעורבותם של ערביי יפו בפעילות חבלנית כנגד ישראל שכן מיקומם של ערביי יפו סביב רצף ישובים יהודי כגון תל אביב, בעל ריכוז גיאוגרפי של אוכלוסייה יהודית עם כללי משחק חברתיים, תרבותיים ופוליטיים בעלי אופי ישראלי מודרני(2), יצר מציאות שבה ערביי יפו מושפעים מהם ומאורח חייהם המודרני והליברלי, השפעה המחלחלת לחיי התושבים הערבים ומשפיעה על תפיסת עולמם ודרך התנהלותם.
דוגמה להשפעה זו באה לידי ביטוי בתהליך הישראליזציה אותו עוברים חלק מערביי יפו באופן מודע או שאינו מודע. במהלכו הם מנסים להסתיר במידה מסוימת את לאומיותם. הכותרת "לא מחמד, חמי", השייכת לכתבה הלקוחה ממגזין על ערביי ישראל מהווה דוגמה טובה לתהליך הישראליזציה. כתבה זו נותנת לנו טעימה קטנה מחיי הלילה ה'תל-אביבים', שאותם חיים שלושה ערבים ישראלים. אחד מהם במקור מהעיר יפו, אך הוריו החליטו להעניק לילדיהם שמות ישראלים(3). דוגמא זו עולה בקנה אחד עם התפיסה כי ערביי יפו מושפעים מחיי החברה המודרניים בתל אביב-יפו.
במקביל לתהליך הישראליזציה אנו עדים לשני תהליכים נוספים אשר מתרחשים בקרב ערביי ישראל: פלסטנזיציה ואסלמיזציה (עליהם אפרט בפרק הבא), ולכן על אף שניתן לחשוב על סמך הנאמר לעיל כי ערביי יפו יפנו את גבם לתהליך הפלסטניזציה והאסלמיזציה, אנו מבחינים בתסיסה ברחוב 'היפואי', מצד האזרח הפשוט ועד לנבחרי הציבור. תסיסה זו טומנת בחובה גם פעילויות הסתה ואלימות העלולות להביא לבסוף לפגיעה במרקם החברתי הרגיש עם החברה הישראלית(4).
השאלה האם ערביי ישראל מעורבים בפעילות חבלנית דיי ברורה, אך האם ערביי יפו נכללים בתוכם, שכן אורח החיים בתוך העיר תל אביב יפו נותן את אותותיו כלפי האוכלוסייה, ואפשרי לחשוב שדעותיהם של ערביי יפו יהיו שונות. בעבודה זו נסקור את מרכיבי האוכלוסייה הערבית ביפו, נפרט על הגורמים הדתיים אשר נמצאים ביפו, נבחן מספר אירועים שלהם קשר ישיר לפעילות טרור ולהן תוצאות חמורות, ונביט על אירועים אלימים ופלילים לאורך ההיסטוריה האחרונה של תושבי יפו הערביים. בעזרת נושאים אלו ננסה להסיק על מידת מעורבותם של ערביי יפו בטרור כנגד מדינת ישראל. וזאת כחלק מתהליך הפלסטניזציה והחזרה לדת המתרחש בקרב ערביי ישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א ערביי יפו
פרק ב התנועה האסלאמית בישראל ומקומה ביפו
פרק ג לגיטימית בדרכים שאינן לגיטימיות
פרק ד מעורבות ערביי יפו בטרור
פרק ה הפשיעה ביפו
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

לאחר מכן, ב-4 לאוקטובר התקיימה הפגנה נוספת ביפו אשר אורגנה על ידי תושבים ערבים ובה השתתפו גם יהודים. הפגנה זו יצאה משליטה לאחר ניסיון לנאום של מיכאל רועה, סגן ראש עיריית תל אביב. לאחר מכן הוצתו צמיגים, נופצו שמשות, יודו אבנים וכן הוכו צוותי עיתונאים ישראלים וצוות איטלקי (6 עיתונאים פצועים בסה"כ). בעקבות אירוע זה נעצרו שלושה תושבי עזה.

תגים:

יפו · פשיעה · חבלה · פיגוע · סייען · מחבל · סייען · ערביי ישראל · טרור · ישראליזציה · פלסטניזציה · ועדת אור · עג'מי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ערביי יפו", סמינריון אודות "ערביי יפו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.