היישום אינו מחובר לאינטרנט

נופי יפו ברישומי נוסעים ובסיפורי מסעות

עבודה מס' 066468

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חווית המפגש של הנוסעים לארץ ישראל עם העיר יפו.

7,130 מילים ,27 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

החיבור עצמו יעסוק בחווית המפגש של הנוסעים לארץ ישראל עם העיר יפו. יפו היא אחת מהערים הקדומות בעולם, כאשר מיקומה הגיאוגרפי והגיאו-אסטרטגי משך אליה מאז ומעולם כובשים שלחמו על אדמתה, החריבו אותה, קוממו את הריסותיה וחוזר חלילה(8). על פי סופרים קדמונים נוסדה יפו עוד לפני המבול וספרי ההסטוריה העתיקים ביותר שנמצאו עד כה, נתחברו לאחר יסודה הראשון של עיר זו(9) .
ארצה לטעון בחיבורי זה, כי בסיפורי המסעות והעליות של אותה תקופה, בתיאור המפגשים שבין העולים ויפו קיים מוטיב החזרה למולדת, אשר מונע על ידי האתוס של הארץ המובטחת. יחד עם זאת, מתבטא הקונפליקט בין האידיאה של יפו כשער לציון ובין חזותה החיצונית, הארכיטקטונית של יפו לבין חווית המפגש ומוטיב הזריקה לארץ שאינה מסבירה את פניה לבאים אליה. שוב חוזרים המוטיבים של מפגעי החום והסרחון המאפיינים את יפו של אותה תקופה, הערבי היצרי המטיל את אימתו ומכאן גם ההתנקזות אל מחוץ לגבולותיה, בין אם בדרך לירושלים ובין אם בהצטמצמות נוכחותה של יפו בסיפורים לעומת תל אביב התופסת לה מקום נכבד יותר במארג העלילתי. מכיוון שכך, מצטיירת יפו יותר כתחנת מעבר מאשר כמקום התרחשות העלילה, שהינו היעד - ירושלים או תל אביב.
כדי לעמוד על המהות של תיאורי יפו אביא בחלק השני ספרות תיאורטית המתייחסת לסיפורי נוסעים מחד ולחוויה הרפלקסיבית הקיימת אצל סופרים, שאינה בבחינת תיעוד, כי אם בבחינת בדיה המהווה ייצוג של המציאות, אשר אינה מתייחסת עוד נקודתית רק לנופי יפו, כי אם גם מביעה את התקוות של בני היישוב לייעודה של הארץ ולהתיישבות במרחבה של יפו, ובתוך כך גם את ראשיתה של תל אביב במקביל לערגה לירושלים.

תוכן העניינים:
א. הקדמה
ב. רשמים מתועדים וסיפורי חוויות - סקירה תיאורטית
ג. המוטיבים בסיפורי יפו
3.1. מוטיב החזרה לארץ האבות
3.2. הנוף והמבנה הארכיטקטוני
3.3. חווית המפגש - מוטיב הזריקה
3.4. המוטיב החוזר בסיפורים השונים
3.5. הערבי היצרי
3.6. יפו כשער כניסה
3.6.1. בדרך לירושלים
3.6.2. הצטמצמותה של יפו לעומת תל אביב
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאורי נוף, דמויות, תופעות, שלעתים נתפסים כמקריים או כמיותרים במבנה הסיפור הם לעתים הפנים הנסתרות של היצירה(19). הפנים הנסתרות של היצירה עשויות להיתפס כחטיבות תיאוריות, חוויות פנימיות, שהעולם המתואר הוא מטונימיה שלהם . בהגדרות אלה אבקש לראות את סביבתו הפנימית של היוצר, אשר מהווה את הבסיס לכתיבתו בעוד שהיצירה מקרינה מחוויותיו הפנימיות. שילוב צדדיו הפנימיים של היוצר ביצירה מתבטאים ביצירה הרפלקסיבית.

תגים:

ציונות · סיפורי · נוסעים · אביב · מיתוס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נופי יפו ברישומי נוסעים ובסיפורי מסעות", סמינריון אודות "נופי יפו ברישומי נוסעים ובסיפורי מסעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.