היישום אינו מחובר לאינטרנט

מכבי "קביליו" יפו- קבוצה בבעלות אוהדים כאמצעי למימוש זהותו של אוהד

עבודה מס' 068721

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: מה מניע אוהדי כדורגל להקדיש חלקים ניכרים מחייהם, זמנם וכספם לקבוצת הכדורגל אותה הם אוהדים.

11,496 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבקש לבחון מה מניע אוהדי כדורגל להקדיש חלקים ניכרים מחייהם, זמנם וכספם לקבוצת הכדורגל אותה הם אוהדים. את בחינתי זו אעשה תוך ניסיון לענות על שאלת המחקר: האם קיים קשר בין הבניית זהות אישית וקולקטיבית של אוהד לבין קבוצת הכדורגל אותה הוא אוהד? כן אבחן את הסוגייה המרכזית העולה ממנה: כיצד משפיעה הבנייה זו של זהות על תהליכים, החלטות ובחירות שאוהד מקבל בחייו האישיים? זאת אעשה על ידי בחינת המקרה של מכבי "קביליו" יפו כמקרה בוחן. בדרך זו אנסה לאושש את השערתי כי קיים קשר בין הבניית הזהות האישית והקולקטיבית של אוהד לבין הקבוצה אותה הוא אוהד, וכי הבנייה זו הינה בעלת השפעה מרכזית על אורח חייו של אוהד, זאת במטרה לשרת את הצרכים והאינטרסים העולים מזהות זו.

שדה המחקר הינו ראיונות עומק עם שמונה מרואיינים, כאשר הראיונות בוצעו במתכונת של ראיון פתוח, עם הצגת הנושא בכלליות ושאלות כלליות (2-3) מתוך מטרה להביא את המרואיין לספר בצורה פתוחה ובאריכות על תהליך הפיכתו לאוהד ולא להסתפק בתשובות קצרות.
הניתוח להלן מבוסס על שמונה ראיונות עומק עם אוהדי מכבי "קביליו" יפו אשר נבחרו על ידי.

תוכן העניינים:
פרק ראשון: מבוא
פרק שני: המשיכה לכדורגל כתהליך חיברות
פרק שלישי: זהות
פרק רביעי: מועדונים בבעלות אוהדים כאמצעי למימוש זהותו של אוהד
סוף דבר
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

החל מימיו הראשונים, נחשב ספורט הכדורגל כמשחק של האוהדים. אוהדי כדורגל מוגדרים כצופי משחק הכדורגל, המזוהים עם קבוצה מסוימת, המגלים כלפיה נאמנות והזדהות רגשית (1986, Guttman). משחק הכדורגל מהווה לגבי אוהדים רבים בעולם מרכיב מרכזי בחייהם (Critcher, 1979; Giutlianotti 2002;Guttman,1986הורנבי, 1992; בן פורת, 2002;). המשמעות הרבה כל כך שיש למשחק בחייהם של רבים מחייבת את ראייתו לא רק כאירוע ספורטיבי גרידא, אלא כטקס, ריטואל ואירוע חברתי. לשיטתו של גירץ (1990), המשחק כמוהו כטקסט, ומתוך ההתבוננות בו ניתן ללמוד על מבנה החברה, אופייה, המעמדות בתוכה ויחסי הכוח בין הקבוצות השונות. (גירץ, 1990).

תגים:

ספורט · חברה · פוליטיקה · תהליך חיברות · כדורגל · אוהד · זהות · זהויות · אוהדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מכבי "קביליו" יפו- קבוצה בבעלות אוהדים כאמצעי למימוש זהותו של אוהד", סמינריון אודות "מכבי "קביליו" יפו- קבוצה בבעלות אוהדים כאמצעי למימוש זהותו של אוהד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.