היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעתן של גישות דינמיות בהנחיית קבוצות על היחיד והקבוצה

עבודה מס' 061959

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טיפול בבעייה של תוקפנות ואלימות בבית הספר באמצעות ביבליותרפיה.

13,726 מילים ,24 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:

מבוא
א. החלק התיאורטי
ב. מחקר הפעולה
סקירת ספרות
א. הקבוצה
ב. חמשת השלבים בהתפתחות הקבוצה
ג. המנחה
ד. גישות לאישיותו של המנחה והשפעתו בקבוצה
ה. תפקידו של המנחה בפגישה הראשונה
ו. תפקידו של המנחה וסגנון עבודתו בקבוצה
ז. דרכו של המנחה הקבוצתי
ח. סגנון עבודתו של המנחה בשלב ההכללה
ט. סגנון עבודתו של המנחה בשלב האמצע של הקבוצה
י. סגנון עבודתו של המנחה בשלבים המתקדמים של הקבוצה
יא. סגנון עבודתו של המנחה בשלב הסיום של הקבוצה
יב. סיכום תפקידו של המנחה
בעיית האלימות והטיפול באמצעות ביבליותרפיה
א. בעיית האלימות בבתי ספר
ב. ביבליותרפיה מהי?
ג. תמצית מחקרים ומאמרים בביבליותרפיה
ד. דרכי התערבות לאור תמצית המחקרים והמאמרים
ה. טכניקות טיפול בביבליותרפיה
ו. התהליך הטיפולי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

א. החלק התיאורטי
עבודה זו עוסקת בגישות דינאמיות בהנחיית קבוצות, במסגרת סקירת הספרות נבהיר את
המושגים הבאים:

1. קבוצה מהי? והשלבים בהתפתחותה
רוב המחברים מתארים סדרה של שלבים בדפוסים ההתפתחותיים של הקבוצה:
שולץ הציע תוכנית בת שלושה שלבים של: 1. הכללה; 2. שליטה; 3. רגש.
גארלנד, ג'ונס וקולודני טוענים כי יש חמישה שלבים: 1. קדם-צירוף; 2. כוח ושליטה;
3. אינטימיות; 4. הבדלה; 5. פרידה. (אצל רוזנווסר, (1997

2. תפקידו של המנחה בהנחיית קבוצה
v סגנונות של מנהיגות המנחה
v תפקידו של המנחה וסגנון עבודתו בפגישה הראשונה
v סגנון עבודתו של המנחה בשלב ההכללה
v סגנון עבודתו של המנחה בשלב האמצע של הקבוצה
v סגנון עבודתו של המנחה בשלב הסיום של הקבוצה

3. טכניקה לטיפול דינאמי בקבוצה
כטכניקה לטיפול דינאמי בקבוצה בחרתי בביבליותרפיה ככלי אבחון דיאגנוסטי לרמת תוקפנות אצל
ילדים. (שכטמן 1997; לביא-אור, 1993; פיכמן, 1994; צורן, 1992; רותם, 1993; כהן, 1990; נחשול,
1993; שכטמן ונחשול, 1995; עמנואל, 1993) על כן הסקירה תכלול תמצית על בעיית האלימות בבתי
ספר וסקירת מחקרים ומאמרים הדנים בביבליותרפיה כטכניקה לטיפול דינאמי בקבוצה.
הטעם לכך כי בחלק המעשי של הסמינריון אשתמש בטכניקה זו לטיפול בקבוצה.

מערך המחקר
א. תכנון מחקר הפעולה
שיטת המחקר שאנקוט בסמינריון זה תהיה מחקר פעולה:
זהו תהליך איכותי של הערכה הנעשה במעגלים קונצרטיים קטנים של:
תכנון ____ פעולה ____ איסוף מידע ____ חשיבה, ושוב תכנון מתוקן ____ פעולה ____ וחוזר
חלילה. (מתוך תדפיס המכללה "הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית").

1. זיהוי הבעיה
זהנו בעיה של תוקפנות ואלימות שמעורבים בהם מספר ילדים מבית הספר, בעצה עם מנהל בית
הספר תוקם קבוצה טיפולית מקרב הילדים מכיתות ב' שזוהו כאלימים. על פי בקשתי ולצורך העבודה
הסמינריונית מוניתי כמנחה של הקבוצה לשם הפעלתה וטיפול בה.

2. העלנו השערה
כי הפתרון הרצוי לבעיה, הוא הקמת קבוצת טיפול, שתטופל בהנחייתי באמצעות ביבליותרפיה.

3. הנבדקים
הנבדקים הם ילדי כיתות ב' בביה"ס בו אני מלמדת, גילם הממוצע של הנבדקים הוא .8
מספר הנבדקים הוא 4, כאשר ישנן 3 בנות ובן אחד.
המנהל הפנה את 4 הנבדקים, ש2- מהם הוגדרו ע"י המורה כתוקפנים והשאר כרגילים, מבלי שיידע
אותי על כך (ע"י שיטת הדגימה שנקראת .(teacher nomination
4. מטרות המחקר
v לבדוק האם ביבליותרפיה יכולה להיות כלי אבחון דיאגנוסטי לרמת תוקפנות ע"י בדיקת התאמה
בין הכלי האבחוני שנבדק במחקר לבין הגדרותיה של המורה את הנבדקים, שמתבססות על
היכרות אישית.
v לבדוק כיצד התלמידים מסבירים את תוקפנותם באמצעות שאלות המתייחסות לתמונה, סיפור
ושיר.

5. השערת המחקר
אני משערת כי תימצא התאמה בין הכלי האבחוני (ביבליותרפיה) שייבדק במחקר זה לבין
הגדרתה של המורה את הנבדקים כתוקפנים, דהיינו ביבליותרפיה יכולה להוות כלי אבחון.

תגים:

מנחה · תוקפנות · כלי · אבחון · סגנון · מנהיגות · קבוצת · טיפול · דינמיקה · קבוצתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעתן של גישות דינמיות בהנחיית קבוצות על היחיד והקבוצה", סמינריון אודות "השפעתן של גישות דינמיות בהנחיית קבוצות על היחיד והקבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.