היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבוצה

עבודה מס' 021266

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי קבוצה, תכונון ופיתוח הקבוצה, תפקיד המנחה כמגבש הקבוצה, מקורות לקונפליקטים של הקבוצה, המשתנים החשובים בתכנון הקבוצה ושיטות לשיפור.

2,390 מילים ,3 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

הקבוצה היא חברות אנשים שהתאגדו לצורך פעילות חברתית או למטרה הדורשת מספר אנשים, או שמספר אנשים דורשים להצטרף אליה.
אולם התנהגות קבוצתית דורשת פעילות אינטראקטיבית מיוחדת: תכנון, גיבוש, פעילות משותפת וכן פעילות מנהיגותית.
קביעת התוכנית לקבוצה תלויה בנקודה אם הקבוצה הינה פתוחה או סגורה. קבוצה סגורה היא זו המתחילה ומסיימת עם אותם אנשים ומתנהלת במשך מספר פגישות קבוע. בקבוצה פתוחה חברים יכולים לבוא וללכת בזמנים שונים ועקב סיבות שונות. משך הזמן יכול להיקבע מראש או להישאר פתוח לשינוי.
בחירת הפעילות גם היא משתנה חשוב בתכנון הקבוצה. לאחר שהמנחה זיהה את הצרכים האישיים והקבוצתיים וקבע מטרות, הוא יכול להתחיל לבחור בפעילויות למימוש מטרות אלה או לתכנן אותם. אולם מתעוררות עתה בעיות: כיצד אתה בוחר את הפעילויות מתוך טווח רחב של משאבים זמינים? כיצד מזהים את התכונות המסוימות של פעילות שתהיינה רלוונטיות לך? כיצד מעוררים את מודעותם של החברים למטרת הפעילות?
בעיות מסגרת- הגודל, מספר הפגישות ותכיפות וכד' הם אלו האמורים להיקבע על פי המטרות והצרכים של הקבוצה. לקבוצות עבודה בעלות מכוונות משימתית יותר כגון פיתוח צוות, לימוד מיומנויות חברתיות או קבוצות חינוכיות בוחרים פגישות בתדירות גבוהה יותר. מכל מקום גמישות ויצירתיות בשימוש בזמן ניהול חשובים ברוב קבוצות העבודה. פגישות שבועיות או דו חודשיות שומרות על תנופה ומעוררות תחושת שייכות ומחוייבות וכן עקביות ויכולת חיזוי, אשר כה חשובים לנקודה אם אמורה הקבוצה להיות בריאה ופורה. אך יש מצבים רבים בהם קשה או אין זה מתאים להשתמש במדד זמן רגיל, והמנחה יצטרך לגלות כושר המצאה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. תכנון ופיתוח הקבוצה
5 השלבים בתכנון הקבוצה
5 השלבים בהתפתחות הקבוצה
3. תפקידו של המנחה כמגבש את הקבוצה
בשלב התכנון
בשלבי הגיבוש
שלב האמצע
בשלבים מתקדמים
4. מקורות לקונפליקטים של הקבוצה
5. המשתנים החשובים בתכנון הקבוצה
6. שיפור התקשורת בקבוצה
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

בנסון ג'רלאט, יצירתיות בעבודה עם קבוצות, אח, חיפה, 1987.
בנימין אברהם, התנהגות בקבוצות קטנות, ספריית הפועלים, תל- אביב, 1987.
ביאון ו., התנסויות בקבוצה, דביר, תל-אביב, 1988.

תגים:

בנימין · בנסון · ביאון · אברהם · רלאט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבוצה", סמינריון אודות "קבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.