היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי איראן - ישראל

עבודה מס' 069533

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הקשרים בין ישראל לאיראן בשנים 1949-1989.

9,287 מילים ,22 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבדוק את הקשרים בין ישראל לאיראן במשך ארבעים שנה, החל בתקופת שלטונו של רזה שאה פהלווי באיראן וקום מדינת ישראל, וכלה בעלייתו של האייתוללה חומייני ופרשת איראנגייט.
בעבודה ארבעה פרקים: בפרק הראשון מובא רקע תיאורטי על הפרדיגמות הרלוונטיות לתחום, תיאוריות של מעגלי המדינות ומבוא לדיפלומטיה. בפרק השני נדונה בפירוט תחילת הברית בין ישראל לאיראן . בפרק השלישי נדונה עלייתו של חומייני לשלטון והשפעתה על הברית. בפרק הרביעי נדונות עסקאות הנשק של איראן לאחר המהפכה וסיומו של הרומן בין המדינות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - רקע תיאורטי
-פרדיגמות
-יחסי המדינות
-מבוא לדיפלומטיה ומדיניות חוץ
-יחסים נסתרים
פרק שני - תחילת היחסים
-תחילת היחסים בין ישראל ואיראן
-פרויקט "מוז"
-תקשורת מנהיגים
-שיתוף פעולה- איראן-ישראל-תורכיה-אתיופיה

פרק שלישי - תקופת חומייני והתפרקות הברית
-עלייתו של חומייני לשלטון
-פרשת הנפט
-הימלטות הנציגים הישראלים

פרק רביעי - אירנגייט

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כשמזכירים בימים אלה את איראן וישראל בנשימה אחת, מיד עולה בעינינו תמונה קודרת של מלחמה גרעינית ושנאה יוקדת. עם זאת היחסים בין המדינות לא תמיד היו עכורים כל כך. למעשה איראן הייתה אחת המדינות הראשונות שהכירו במדינת ישראל ונחשבה לידידתה המוסלמית הקרובה ביותר של מדינת ישראל הצעירה, ששאפה לקיים יחסים דיפלומטיים עם מדינות שכנות כדי לצאת מהבידוד שכפה עליה החרם הערבי.

תגים:

דיפלומטיה · חומייני · איראנגייט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי איראן - ישראל", סמינריון אודות "יחסי איראן - ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.