היישום אינו מחובר לאינטרנט

מכירות הנשק של ישראל וארה"ב לאיראן

עבודה מס' 064187

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת יחסיה של איראן עם ישראל מאז קום המדינה ועד שערוריית "איראנגייט".

4,685 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בראשית נובמבר 1986 הופיעו בעיתונות העולמית ידיעות על ביקור חשאי שערכו בכירי ממשל אמריקאים בטהראן. הידיעות דיווחו גם על מכירות נשק אמריקאי לאיראן, אשר התקיימו בניגוד להצהרותיו ומדיניותו של נשיא ארצות הברית רונאלד רייגאן, ובעיקר בניגוד לחוק האמריקאי. ועדת החקירה שהוקמה על ידי הנשיא חשפה עסקאות נשק רבות ומפותלות, אשר למדינת ישראל היה חלק גדול בהן.
עסקאות הנשק בתקופתו של ח'ומיני היו המשך ישיר ליחסים הביטחוניים אשר נרקמו בין איראן לישראל ולארצות הברית במשך שנים רבות, כחלק מהמאמץ האסטרטגי של ארצות הברית להפחית את השפעתה של ברית המועצות במפרץ הפרסי. ישראל היתה שותפה למטרותיה של ארצות הברית ובנוסף מצאה באיראן בעלת ברית חשובה, אשר תרמה רבות לפיתוח הכלכלי של ישראל, כמו גם לביטחונה ומעמדה האזורי.
חיבור זה יסקור את יחסיה של איראן עם ישראל מאז קום המדינה ועד שערוריית "איראנגייט", אשר חיסלה את שיתוף הפעולה בין המדינות. יחסי ארצות הברית עם איראן ועם ישראל שזורים בפרשה לבלי הפרד, וגם הם יידונו כאן.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א': היחסים בין איראן וישראל בשנים 1948 - 1979
פרק ב': שלטונו של ח'ומיני, והמשך עסקאות הנשק עם "השטן הקטן"
פרק ג': פרשת "איראנגייט" - נשק תמורת בני ערובה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחסה של איראן למדינת ישראל היה הפכפך מאז הקמת המדינה ב-1948. איראן הצביעה באו"ם נגד הקמת מדינת ישראל מתוך סולידאריות עם מדינות ערב, אולם עם פרוץ מלחמת השחרור לא השתתפה איראן בקרבות. השאה התרשם מאוד מניצחונה של ישראל על צבאות הערבים ובשנים הבאות נוצרו יחסים לא רשמיים בין המדינות, אשר נבעו מאינטרסים אזוריים משותפים. איראן לא היתה אהודה על מדינות ערב וחששה בעיקר משאיפות ההתפשטות של עיראק ומצריים. בנוסף לכך, החדירה הסובייטית לאזור הדאיגה גם היא את השאה. לאור ניצחונה של ישראל במלחמת השחרור, ראה אותה השאה כגורם החוצץ פיזית וצבאית בינו לבין מצריים.

מקורות:

מנשרי, דוד. איראן במהפכה. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, ספריית קו אדום קו ירוק, 1988.
שגב, שמואל. הקשר האיראני: מכירות הנשק של ישראל וארצות הברית לאיראן. ירושלים: דומינו, 1989.
Paolucci, Henry. Iran, Israel, and the United States: an American foreign policy background study. New York: Griffon House Publications, 1991.
Souresrafil, Behrouz. Khomeini and Israel. anon.: C.C. (Press) Ltd., 1989.
Yarom, Y. Ed. Arms transactions with Middle Eastern and North African countries in 1981. Ramat-Aviv: Tel-Aviv University, 1982.

תגים:

אירן · חומייני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מכירות הנשק של ישראל וארה"ב לאיראן", סמינריון אודות "מכירות הנשק של ישראל וארה"ב לאיראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.