היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבל שיתופי בכלי ווב2

עבודה מס' 069341

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת טכנולוגית web 2.0 על דפוסי התנהגות בשלבי האבל השונים (בדגש על השלב האחרון).

20,475 מילים ,40 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

חדירתו של האינטרנט לכל תחומי חיינו יוצרת כר נרחב לביטויים של אבל, שחלקם משותפים לביטויי האבל הרגילים שאנחנו מכירים מחוץ למרחב האינטרנט וחלקם שונים מהם. התפתחות הפלטפורמה web2.0 אפשרה גם ביטויי אבל ייחודיים אינטראקטיביים בעלי עוצמות חזקות שלא התאפשרו קודם. היכולת לבטא את האבל בצורה אקטיבית בנוכחות אנשים אחרים ובתמיכתם מצוינת בספרות כמרכיב המסייע בהתמודדות (ברום, קלבר וון דן באוט, 1993). השימוש בטכנולוגיות web2.0 כדי לבטא אבל פותח דרכים חדשות שלא היו מוכרות בעבר שבאמצעותן ניתן להתמודד עם כל שלבי האבל בדרך פעילה, אינדיבידואלית או קבוצתית, תוך כדי קבלת תמיכה של אנשים רבים (Hart, 2007). העובדה שביטוי האבל משוחרר מאילוצים של זמן ומקום, ולעתים מלווה גם בתפיסה של אנונימיות, פותח הזדמנויות לביטויי אבל שלא הכרנו בעבר. יתר על כן, הכלים האינטראקטיביים המוצעים בפלטפורמה web2.0 מאפשרים גם לנהל תהליך של הנצחה פעילה של הדמות בצד אורח החיים השוטף לאורך זמן.
מטרת המחקר הייתה לבחון את ביטויי האבל המתפתחים בפלטפורמה web2.0 רשתות חברתיות, הכוללים את כל תחומי המדיה - טקסטים, מוזיקה, אנימציות, תמונות וציורים.
במחקר הנוכחי נבדקו שתי שאלות. השאלה הראשונה: מהם המאפיינים של ביטויי האבל בכלי web2.0 רשתות חברתיות- פייסבוק, יו-טיוב, פליקר ואתרי ויקי. השאלה השנייה: כיצד ביטויי האבל בכלי web2.0 תורמים לתהליך ההתמודדות עם האבל. מאחר ואנו עוסקים בהבנה של תופעה חדשה החלטנו להשתמש תחילה בשיטת מחקר איכותני עליו הוספנו נתונים כמותיים.
אוכלוסיית המחקר כללה ארבע רשתות חברתיות: פייסבוק, יו-טיוב, פליקר ואתרי ויקי. בכל אחת מהן נעשה ניתוח תוכן של הרשתות החברתיות שצוינו בין התאריכים 13.9.2009 ועד 15.10.2010, נערכו ראיונות והועברו שאלונים. הראיונות נערכו עם 60 גולשים ברשתות החברתית, מהם 30 מהרשת הצפופה דהיינו משפחה וחברים ו-30 מהרשת הדלילה דהיינו מעגלים רחוקים יותר. נוסף על כך הועבר שאלון אינטרנט בין 17 הורים שכולים, שהופץ באמצעות מייל, שבו בין היתר נתבקשו הנשאלים לתת מידע על אופי האבל שלהם: דרכי התמודדות, קשיים, שינויי רגשות על ציר הזמן. מחקר זה עשה שימוש בשיטת המחקר האיכותית, כמו "ראיון מובנה" (שקדי, 2003), "שאלות סגורות" (שקדי, 2003, ע' 69). הראיונות והשאלונים נכתבו במערכת אינטרנט הייעודית למטרות מחקר ונשלחו ברשתות החברתיות ל-140 חברים (נשלחו 69 שאלונים ו-71 ראיונות) מהם ענו 110 (50 על שאלונים ו-60 על ראיונות). ראיון "חצי מובנה" (שקדי, 2003) נעשה עם מנהלים בכירים במשרד הביטחון, האחראים על אתר הנצחה באינטרנט, אתר ממלכתי. זאת כדי לאפשר השוואה לאתרים פרטיים ברשתות החברתיות המביעים אבל בצורה איניוידואלית.
מחקר זה השתמש ב"חקר מקרה" (שקדי, 2003), שיטה מחקרית המעוגנת מתפיסת העולם של הפרדיגמה האיכותית. המקרה הנבחר: אבל על מותו של אסף רמון. מתוך כלל רשתות web2.0 נבחרו ארבע, אחת מכל סוג. פייסבוק - לדו שיח בין גולשים; יו-טיוב - להעלאת סרטים; פליקר - להעלאת תמונות; וזוכרימפדיה - אנציקלופדיה שערכיה נכתבים בשיתופיות.

תוכן עניינים:
א. תקציר
ב. מבוא
ג. סקירת ספרות
פרק 1. הגדרת מושג האבל והתמודדות עמו בהתייחס לתיאוריות העוסקות בתחום
פרק 2: ביטוי אבל באינטרנט
פרק 3: ביטויי האבל שעושים שימוש בטכנולוגיות web.2
סיכום סקירת ספרות
ד. מתודולוגיה
ה. ממצאים
פרק 1: ניתוח תוכן וניתוח צורני של ביטויי האבל ברשתות חברתיות
פייסבוק (www.facebook.com)
יו-טיוב (www.youtube.com)
פליקר (www.flickr.com)
פרק 2: ניתוח ראיונות
פרק 3: ניתוח שאלונים
פרק 4: ממצאים כמותיים
ו. דיון ומסקנות
סיכום ומסקנות
מגבלות המחקר
ז. מקורות
נספחים:
נספח א' ראיון אינטרנט
ראיון בנושא אנדרטה דינמית באינטרנט
נספח ב' שאלון אינטרנטי

קטע מהעבודה:

אבל מוגדר (אבניאון, 1997) כמצב שבו אדם שרוי בצער על אובדן. בספרות מתוארים כמה שלבים בתהליך האבל, אך על מספרם ועל מהותם חולקים ביניהם החוקרים השונים.
אליזבת קובלר-רוס (2002), פסיכיאטרית ממוצא שוויצרי, הגדירה חמישה שלבים המתייחסים להתמודדות של הנוטה למות עם מצבו, כמו גם להתמודדות של הסביבה עם אובדנו של אדם קרוב.

תגים:

אינטרנט · שלבי אבל · ווב2 · הכחשה · תרבות האינטרנט · חיבוק אינטרנטי · מוות · אינטרנט · פייסבוק · יוטיוב · תמיכה · רשתות חברתיות · אסף רמון · אנדרטה · הנצחה · זיכרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבל שיתופי בכלי ווב2", סמינריון אודות "אבל שיתופי בכלי ווב2" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.