היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההומור כמנגנון הגנה בתקופות אבל

עבודה מס' 066661

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההומור כמנגנון הגנה בתקופות אבל והפונקציות שההומור ממלא עבור אבלים.

8,522 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אבלות היא מצבו של האבל, מי שמת אחד מקרובי משפחתו.
המטרה של תקופת האבלות היא לתת כלים לאדם להתגבר על הטראומה הקשה שבמפגש האישי עם המוות ובאיבוד אדם קרוב, ולא לגרור אותה עימו כל חייו כתחושת שכול תמידית שתקשה על תפקודו התקין. בדרך כלל, כאשר פוגשים בסיטואציות קשות נוצרות תגובות של הכחשה והדחקה, ואילו האבלות מטבעה הדחקה וחזרה לשגרה, אלא מחצינה את הכאב שבלב. היא דוחפת את האדם לעבד את האבל במשותף עם אחרים ולהיעזר בתמיכת בני הקהילה והמשפחה שמגיעים לניחום אבלים.
השיחה על המת, על מעלותיו והזיכרונות שהותיר וגם על נושאים אחרים, נותנת הקלת מה.
פסק הזמן שהאדם נוטל מחיי היום יום והטקסים שמסביבו מאפשרים לו לעבור תקופה קשה זו, להשתחרר מהכאב לאט לאט ולשוב למסלול של חיים תקינים, כאשר הפצע העמוק מתרפא והופך להיות צלקת.
הומור הוא תכונה או יכולת של בני אדם, עצמים או מצבים להיות או לעורר תחושות של הנאה, צחוק ובדיחות הדעת אצל אנשים אחרים. הומור יכול להתבטא בכל צורה של תקשורת - מילולית, חזותית ושמיעתית, הגורמת לתגובות כאלו אצל בני אדם.

מטרת המחקר היא לחקור את ההומור כמנגנון הגנה בתקופות אבל ולגלות באיזה סוג מסוגי ההומור משתמשים אבלים בתקופות אבל.
המחקר יצא מתוך הנחות תיאורטיות ומחקריות, על חשיבות ההומור והפונקציות השונות שהוא ממלא, במצבי עקה. בניית הקטגוריות נעשתה לפי זיו (1984, 1996) המחלק את הפונקציות של ההומור לחמש קבוצות עיקריות:
1. הפונקציה התוקפנית של ההומור, הכוללת שני סוגים:
א. הומור מתוך הרגשת עליונות.
ב. הומור מתוך תסכול.
2. הפונקציה המינית של ההומור.
3. הפונקציה החברתית של ההומור.
4. הפונקציה של ההומור כמנגנון הגנה, הכוללת שני סוגים:
א. הומור שחור.
ב. הומור עצמי.
5. הפונקציה האינטלקטואלית של ההומור.

מצאתי לנכון להתמקד בעבודה זו בפונקצית מנגנון ההגנה המתחלק לשני נתיבים מרכזיים: ההומור השחור וההומור העצמי.
מבנה העבודה מחולק לשלושה חלקים: החלק הראשון עוסק בהצגת התשובות לשאלת הנושא באמצעות מחזה, סרט, ספר וטלוויזיה.
פרק א': המחזה "אורזי המזוודות" מאת חנוך לוין.
פרק ב': הספר "יותם הקסם" / "קאיטוש המכשף" מאת יאנוש קורצ'ק שעיבד השחקן איתי שגב להצגת יחיד בה הוא גם משתתף. בפרק זה ערכתי ראיון קצר עם איתי שגב.
פרק ג': הסרט "האסונות של נינה" של הבמאי שבי גביזון.
פרק ד': הצגת ההומור על רצח רבין של הבידור הסאטירי בארץ תוך התייחסות להשפעתה החזקה של התקשורת על אופן האבל הלאומי ואופיו.
החלק השני מציג שני ראיונות שערכתי עם שלושה אנשים שחוו אבל של אדם קרוב, והחלק השלישי עוסק בהערכת התשובות והדיון בהן תוך התייחסות מנקודת מבט אישית.

קטע מהעבודה:

אין אנו יכולים להתמיד ולחיות במתח ובסבל רב מדי, זמן רב. לפיכך, לאחר תקופת זמן אנו מסתגלים ומתרגלים לכל מצב, גם הגרוע ביותר, כדי שנוכל להמשיך ולחיות. נטייתו של האינדיבידואל לשימוש דומיננטי וחוזר לאורך זמן, במנגנוני הגנה מסוימים, הינה סגנון התמודדותו האישית.
אבנר זיו (1984) התייחס לפונקציה הזו - "מה קורה במצבי חרדה? כאשר נוצרת חרדה שמקורה בציפייה למצב בלתי נעים, מלווה היעלמותה של החרדה בהקלה. זו מוצאת ביטוייה בצחוק".

תגים:

מוות · נפטר · צחוק · אבלים · משפחות שכולות · פצועים · הרוגים · שחור · עצמי · כאב · הדחקה · התמודדות · שואה · בכי · הלווייה · תקשורת · תאונה · התאבדות · עקה · אזכרה · מצבה · בית קברות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההומור כמנגנון הגנה בתקופות אבל", סמינריון אודות "ההומור כמנגנון הגנה בתקופות אבל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.