היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות קניינית בראי פרשת חוף עזה

עבודה מס' 069338

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הפגיעה הקניינית בזכויותיהם של מפונית תכנית ההתנתקות וגישת ביהמ"ש באישור חוק פינוי-פיצוי.

10,721 מילים ,30 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ה-15 באוגוסט 2005 (י' באב התשס"ה), הינו תאריך החרוט במוחנו כאחד הימים הקשים ביותר שעבר על מדינת ישראל מאז קום המדינה. "תוכנית ההתנתקות" הוא השם שנתנתה ממשלת ישראל לתוכנית שיעודה הייתה - פינוי חד צדדי של ההתנחלויות הישראליות ואת מחנות צה"ל מרצועת עזה וכן ארבע התנחלויות מבודדות בצפון השומרון.

כבר בשלב זה יודגש, כי אין מטרת עבודה זו לעשות הבחנה היסטורית בין מאורעות העבר (כגון גירושי ספרד) לבין ההתנתקות, שכן נסיבותיהם של האירועים שונים בהחלט. עם זאת, העבודה תנסה לעשות אנלוגיה בין המאורעות בהקשר של "אלימות קניינית", מושג שיוגדר בהמשך.

העבודה תסקור את הפגיעה הקניינית בזכויתיהם הקנייניות של המפונים, ואבחן האם ראוי היה שבית המשפט ינקוט בגישה מצמצמת או בגישה אקטיביסטית בעת שאישרר את חוק פינוי-פיצוי.

פרק שני של העבודה יעסוק במשנתם של שני הפילוסופים הידועים - תומס הובס וג'ון לוק, בסוגייה המרתקת - מדוע לציית לחוקיה של המדינה? פרק שלישי יעסוק בהגדרת המושג "אלימות קניינית"; פרק רביעי יעסוק בהגנה החוקתית על הקניין - היבטיה הרחבים של הזכות לקניין; פרק חמישי יציג את הרקע ההיסטורי של מדינת ישראל משנת 1967 - 2005; פרק שישי ידון בפס"ד דין חוף עזה ובפרט בפסק דינו של השופט בדעת המיעוט, אדמונד לוי, למול דעת הרוב; בפרק שביעי אבחן ואשווה את פסקת ההגבלה כפי שיושמה על-ידי כל אחד מהשופטים; בפרק השמיני אדון בפיצוי שניתן לאור הפגיעה בקניין של המפונים; פרק תשיעי יוקדש לסיכום ומסקנות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מדוע לציית לחוקיה של המדינה? משנתם של הובס וג'ון לוק
3. כשהקניין פוגש אלימות - הגדרת המושג "אלימות קניינית"
4. ההגנה החוקתית על הקניין18
5. רקע היסטורי - מלחמת ששת הימים עד ההתנתקות (1967 - 2005)
6. "דוד מול גוליית" - פרשת חוף עזה דעת המיעוט של השופט אדמונד לוי
7. הבחינה החוקתית ושלביה - איזונים או בלמים? ניתוח פסקת ההגבלה של דעת הרוב ביחס לדעת המיעוט
8. פיצוי בגין פגיעה בקניין - פתרון או הדחקת הבעיה?
9. סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

תומס הובס היה הוגה דעות ופילוסוף פוליטי אנגלי, אשר התפרסם בעיקר בזכות ספרו "לויתן" (Leviathan, 1961) , העוסק בשלטון ובסמכות . אפשר לומר שמטרתו של הובס בספרו היא להצדיק מבחינה מוסרית את קיומה של המדינה. להצדיק את קיומה של המדינה, פירושו שניים: (א) מדוע עדיף המצב שבו קיימת המדינה ממצב שבו אין היא קיימת כלל; (ב) מדוע חייבים אזרחי המדינה לציית לחוקיה - במילים אחרות, מדוע דרישתה של המדינה מן האזרחים לציית לחוקיה היא לגיטימית?

תגים:

התנתקות · מפונים · אלימות · חוק · משפט · סדר · שוויון · פילוסופיה · חברה · רכוש · אי ציות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות קניינית בראי פרשת חוף עזה", סמינריון אודות "אלימות קניינית בראי פרשת חוף עזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.