היישום אינו מחובר לאינטרנט

חקר שווקים - הודו כיעד תיירותי

עבודה מס' 069274

מחיר: 78.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת העדפות התיירים הישראלים במטרה לבחון את קרנטאקה כיעד תיירותי.

4,806 מילים ,4 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הודו מאז ומתמיד נחשבה בעיני התייר הישראלי בעיקר כמדינה של סמים ומסיבות, אך רוב האוכלוסייה לא באמת מודעת להודו ובטח שלא לאוצרות החבויים בה. לכן, באנו לבדוק מה גורם לאנשים לחשוב שהודו נחשבת יותר לבילוי מאשר חוויה עשירת תרבות. כתוצאה מכך, בחרנו שאלת מחקר, הודו? רק סמים ומסיבות? שתעזור לנו לבחון את השערותינו. לפיכך, ביצענו מחקר שיעזור לנו לפענח את חשיבת הציבור ועל סמך תוצאות המחקר, נדע כיצד לשווק את הודו כמדינה תיירותית בכלל ומקומות כגון קרנטאקה בפרט.
מטרת המחקר הייתה להבין את העדפות החופשה של התייר הישראלי בהודו. לשם המחקר, חולקו שאלונים אשר תכליתם הייתה לגלות דרך שיווקית בכדי שנוכל לפרסם את קרנטאקה. שאלונים אלו כיוונו את הנחקר להתמקד באופן הבילוי בעת חופשתו ולברר מהם דעותיו על הודו. ראשית האם הודו נחשבת כיעד מועדף? בנוסף, כיצד הודו מצטיירת בעיניו (סמים או תרבות).
על מנת שנוכל היה להגיע לתוצאות המיטביות ביותר, פילחנו את האוכלוסייה למספר מאפיינים כגון מין, גיל, סטאטוס ומשכורת. למטרת המחקר התמקדנו באוכלוסיה של צעירים אשר רובם רווקים עד גיל 27 בעלי שכר מתחת לממוצע. רובד אוכלוסיה זו נבחרה מאחר והיא מרבה לצאת לטיולים ממושכי זמן בכלל וישנה העדפה למדינות כגון הודו מאשר אוכלוסיות יותר מבוגרות. תהליך איסוף הנתונים בוצע על ידי חמש משתתפות במחקר, כל אחת מהן חילקה עשרה שאלונים. ניתוח תשובות הנחקרים הוזנו למערכת SPSS, אשר מציגה נתונים סטטיסטיים של הנחקרים. כמו כן, נעזרנו בתוכנת אקסל לשם ניתוח והצגת המסקנות בצורה כמותית.
מהתוצאות המרכזיות עולים הנתונים הבאים: ראשית באנו לבדוק כמה מהנבדקים לא ביקרו במזרח הרחוק ומה הסיבה לכך. התגלה שמתוך 23 נדגמים, 46% לא התאפשר להם לבקר במזרח הרחוק. שנית, באנו לבדוק האם ישנו קשר בין עישון לטיול בהודו. מהתוצאות התברר, 63% מהנדגמים בחרו 1 ו-2 שהם כלל לא מסכימים או לא מסכימים, שהודו זה היעד המועדף עליהם לטיול. לעומת זאת, 65% מהנדגמים בקרב האנשים שכן היו רוצים לעשן בטיולם ענו 4 ו-5 מסכימים ומסכימים מאוד, שהודו זה היעד המועדף עליהם לטיול.
לסיכום, עקב מגבלת גודל המדגם לא היה ניתן להגיע לתשובה מספקת. כמו כן, הכמות המצומצמת לא שיקפה העדפות של כלל האוכלוסייה אלא ייצגה רק חלק קטן. התגלה שבעיני רוב הנבדקים סמים ומסיבות אינה בראש מעייניהם. לפי פענוח שאלונים ניתן היה להבין שהעדפותיהם של הנבדקים היא לחוות אורך חיים שונה משלהם. מכאן עולה המסקנה שצריך להתאים לכל פלח באוכלוסיה גישה שיווקית משלו. חיוני להציג לנבדקים שהודו הוא יעד אטרקטיבי עקב נופים מרתקים, תרבות שונה והינו יעד זול מכיוון שהאוכלוסייה אליה פנינו משתכרת הרבה מתחת לממוצע. המלצותינו למחקרים הבאים זה לעשות מחקר בהיקף מדגם יותר גדול, כדי לקבל תוצאות יותר מובהקות של העדפותיהם של הנבדקים. בנוסף חשוב לבדוק פלחים נוספים באוכלוסיה כדי להיכנס לשווקים חדשים.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית
שיטות וכלים
ממצאים וניתוחים
דיון
מקורות ספרות
נספחים

קטע מהעבודה:

כלי המחקר שלנו היה שאלון שבנוי מ- 24 שאלות. בתחילה הכנו שאלון ראשוני שאותו הגשנו לבדיקה (ראה נספח 1). לאחר שתיקנו את השאלון התחלנו לחלק בין האוכלוסיה שבסביבתנו (ראה נספח 2). המידע שאספנו היה מידע אישי על הנשאל, מידע על דעות והעדפות שונות, ומידע על מה שהנשאל כבר עשה (לדוגמה האם היה בחו"ל, האם היה במזרח הרחוק ועוד).

תגים:

הודו · מזרח · חופשה · תיירות · שאלון · סקר · מחקר · SPSS · סטטיסטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חקר שווקים - הודו כיעד תיירותי", סמינריון אודות "חקר שווקים - הודו כיעד תיירותי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.