היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירת העלבת עובד ציבור

עבודה מס' 069183

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השתלשלות הפסיקה לעניין עבירת העלבת עובד ציבור, כפי שבאה לידי ביטוי בדנ"פ אונגרפלד.

9,056 מילים ,2012

תקציר העבודה:

מדובר בסאגה אשר התמשכה על פני ארבעה גלגולים בערכאות שונות, כאשר במרכזה נדונה סוגיית עבירת העלבת עובד ציבור (סעיף 288 לחוק העונשין), היקפה, ומהן ההגנות האפשריות לה, באיזון אל מול זכות היסוד לחופש הביטוי, כאשר עיקר הנפקות להיתר לקיים דיון נוסף בסוגיה הינו בשאלת נפקות אמיתות הפרסום במסגרת עבירת "העלבת עובד ציבור":
"אף שספק בליבי אם השינוי בהלכה, כפי שהוא מבוקש על-ידי העותר, עשוי, אם בכלל, לשנות את התוצאה מבחינתו, סבור אני כי בשל חשיבות השאלה ראוי להורות על קיום דיון נוסף במקרה זה, בשאלת הנפקות של אמיתות הפרסום במסגרת עבירת "העלבת עובד הציבור" שבסעיף 288 לחוק העונשין, התשל"ז-1977" (החלטת המשנה לנשיאה ריבלין מיום 19.01.09 להיענות לבקשה ולקיים דיון נוסף)

תוכן העניינים:
רקע
העובדות
השאלות המשפטיות
סיכום

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית נפרדת (מעבר לחוקים ופס"דים המצוינים במהלך העבודה).

קטע מהעבודה:

1) הנפקות של אמיתות הפרסום במסגרת עבירת "העלבת עובד ציבור":
באשר לסוגיה זו, היו כלל שופטי ההרכב תמימי דעים כי ההגנות המצויות בחוק לשון הרע (סעיפים 14, 15), אינן יכולות לחול בדין הפלילי כנגד אישום בהעלבת עובד ציבור, שכן כפי שנקבע בפסק-הדין מושא דיון נוסף זה (ראו פסקאות 53-50 לפסק-דינה של השופטת א' פרוקצ'יה), עבירת "העלבת עובד ציבור" וחוק איסור לשון הרע משקפות שתיהן מערכות נורמטיביות נפרדות, שנועדו להשגת תכליות שונות.

תגים:

עבירה · עובד ציבור · פלילי · עונשין · משפטים · העלבה · עלבון · לשון הרע · דיבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירת העלבת עובד ציבור", סמינריון אודות "עבירת העלבת עובד ציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.