היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבלת החלטות ע"י עובד ציבור

עבודה מס' 032519

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הקונפליקטים בין החוקים והתקנון מול ציווים חברתיים שמולם עומד העובד תוך התייחסות לפרשת "קול אמריקה בערבה".

2,207 מילים ,3 מקורות

תקציר העבודה:

לא אחת נתקלים אנו בשאלה וכי כיצד היה צריך איש המנהל הציבורי לנהוג בפרשיה כזו או אחרת. איש המנהל הציבורי הינו למעשה "משרתם של שני אדונים" וככזה מצוי הוא תמיד בקונפליקט הנובע מעצם היותו כפוף לחוקים ותקנות על פי התקשי"ר, ומאידך כבול הוא בכללים וציווים חברתיים המוכתבים ע"י החברה, התפקיד, היותו אדם לכל דבר.

מערכת כפולה זו יוצרת קונפליקטים שבין עקרונות לבין אחריות. עובדי המנהל הציבורי נשפטים ונבחנים ע"פ מערכת עקרונות אתיים אחרים משל כל אזרח רגיל. מערכת עקרונות זו נבחנה ותוארה ע"י מרבית הוגי הדעות אשר עניינם ההיבט האתי של עובד המינהל הציבורי. כמספר הוגי הדעות כך גם כמות הגישות לתיאוריה זו.

גם במדינת ישראל צצות ועלות סוגיות מסוג זה חדשות לבקרים, ודי אם נסקור את מחויבות עובדי הצבור (שרים ואחרים) למוסר ולציווי החברתי של אי אכילת כשר, נסיעות בשבת וכו'. אחת הבעיות הקשות איתן על עובד הציבור להתמודד, הינה בעית הלויאליות כלפי הארגון, כלפי השר הממונה או שמא על עובד הציבור להקשיב לרחשי ליבו.

התחבטות מעין זו עמדה בפני אנשי המינהל הציבורי בבואם להכריע את עתידה של תחנת "קול אמריקה בערבה". על הקמתה של התחנה הוחלט בפורום הממשלה מתוך שיקולים אינטרסנטיים למדינת ישראל. יצויין כי החלטה על פרויקט זה נפלה כמו הרבה החלטות אחרות שהסיבות העיקריות הן טוב או רע לישראל. על העברתה של החלטת מדיניות זו מן הכח אל הפועל הופקדה ועדה המאוישת בחלקה ע"י עובדי המינהל הציבורי. אנשים אלה אשר מתפקידם להביא מדיניות הממשלה לידי ביצוע גרמו בעקיפין לאי מימושה של ההחלטה.
האם צדקו אנשים אלה או לא בגישתם או שמא על שרי הממשלה לכפות דעתם על נציגיהם? בשאלה זו מנסה חיבור זה לעסוק.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מוסריותו של עובד הציבור - תורות וגישות
3. פרויקט "קול אמריקה בערבה" - סוגיה אתית
4. אחריותו המוסרית של עובד המינהל הציבורי למי?
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

נעמי כשר(1989) תורת המוסר מבוא ת"א, משרד הבטחון - ההוצאה לאור.
שלמה אבינרי (1986). רשות הרבים, שיחות על מחשבה מדינית. ת"א ספרית הפועלים.
Dennis, F. Thompson (1987). political Ethics and Public office.
Haverand University Press, Cambridge, Mass

תגים:

מנהל · ציבורי · מינהל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבלת החלטות ע"י עובד ציבור", סמינריון אודות "קבלת החלטות ע"י עובד ציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.