היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי האישה בסדרות טלוויזיה 'חברים' ו'נשואים פלוס'

עבודה מס' 069176

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן של הסדרות בהתבסס על תיאוריות מתחום התקשורת.

9,087 מילים ,22 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מחקר זה מטרתו לבחון את דימוי האישה בתוכניות סיטקום\ קומדיית מצבים בטלוויזיה האמריקאית. מהם המאפיינים הבולטים בעיצוב דמותה של האישה בתוכניות אלה? כיצד ממסגרים הגברים בתוכנית את דמותה של האישה? עד כמה אידיאל היופי הנשי מהווה מרכיב דומיננטי בניתוח? אילו סטריאוטיפים מיוחסים כלפי האישה? ועוד.
המחקר בוחן, באמצעות כלים איכותניים, שתי סדרות טלוויזיה אמריקאיות (שתיהן החלו משנות ה-90 ועד שנות ה-2000). שתי הסדרות שיבחנו במחקר הן: "נשואים פלוס" שהביאה למרקע משפחה חדשה שלא נראתה קודם לכן, שכן עד אז נראו תוכניות הממסגרות משפחתיות ממבט אוטופי. "נשואים פלוס" העניקה מבט אל תוך משפחה שמהווה את ההפך המוחלט מהמושג משפחתיות. הסדרה השנייה שתנותח היא "חברים", שהעניקה הצצה להתפוררות התא המשפחתי המסורתי, נישואים לסביים פלוס ילד, רווקים מאושרים, גירושים ועוד.

כלי מחקר: ניתוח תוכן של פרקים וסצנות שנבחרו באופן רנדומאלי.
שיטת המחקר: ניתוח תוכן איכותני על פי: מיניות ומגדר, שימוש סקסיסטי, האישה כאידיאל היופי ופמיניזם.

תוכן ענייניים:
מבוא
מתודולוגיה
חלק ראשון: תיאוריות
1.1 הבניית המציאות
1.2 קביעת סדר היום
1.3 פמיניזם
1.4 האישה "כאחר"
1.5 הבדלי מגדר ודימוי האישה בתקשורת
1.6 סיטקום
חלק שני: מחקר
2.1 מיניות ומגדר
2.2 סקסיזם
2.3 אישה יפה סממן לאידיאל היופי
2.4 פמיניזם
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג התיאורטי הנגזר מגישת ההבניה החברתית הוא המושג: הבניית המציאות. אמצעי התקשורת מספקים לנמענים את רוב המידע הקשור בממסד הפוליטי ובכלל, ועל כן בכוחם לעצב את המציאות כראות עיניהם, הגם כאשר "מציאות" זו לא תמיד משקפת את המציאות עצמה או את כולה. תיאוריה זו גורסת כי לאמצעי התקשורת היכולת ליצור מציאות אובייקטיבית, סובייקטיבית וסימבולית. מקומבס ושו (McCombs & Shaw 1993) טוענים כי סדר היום שנקבע אינו רק מנחה ומכוון על מה לחשוב, אלא אף כיצד לחשוב.

תגים:

ניתוח תוכן · דימוי האישה · הסדרה חברים · הבניית מציאות · מסגור · סיטקום · קומדיות · פמיניזם · נשים · גברים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי האישה בסדרות טלוויזיה 'חברים' ו'נשואים פלוס'", סמינריון אודות "דימוי האישה בסדרות טלוויזיה 'חברים' ו'נשואים פלוס'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.