היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימוי הערבי ישראלי בתכניות טלוויזיה ישראליות

עבודה מס' 070555

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תוכן של 10 סצנות מתוך סדרות טלוויזיה, שבהן משתתף ערבי ישראלי: "המסעדה הגדולה", "זהו זה", "עבודה ערבית", "אננדה", "פאודה".

6,202 מילים ,14 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

ייצוג תקשורתי מעצב מערך של כללים, קודים וערכים המוצפנים בשפות המדיה השונות. לעיתים קרובות, במסגרתו, עולים קודים סטריאוטיפים ודעות קדומות כנגד קבוצות מסוימות בחברה. בישראל, אחד הייצוגים בתקשורת הוא ייצוגה של האוכלוסייה הערבית. העבודה הנוכחית עוסקת בדימוי הערבי בתכניות טלוויזיה ומתמקדת בשאלה: "מהם השינויים בדימוי הערבי הישראלי בתכניות טלוויזיה ישראליות?". שיטת המחקר היא השיטה האיכותנית, באמצעות ניתוח תוכן, כשהניתוח של הנתונים ייעשה על פי המודל של פיסק, הכולל שלושה פרמטרים מרכזיים: הקוד/צופן החברתי (מושג), הקוד/צופן הטכני, וקונבנציות ייצוג. המסקנה המרכזית שעלתה במחקר זה הינה שהשינוי בדמותו של הערבי בתכניות טלוויזיה הינו מינורי. בהקשר של הצופן החברתי, מדובר באותה גברת בשינוי אדרת, כלומר: צורתו החיצונית של הערבי היא לכלוך, הזנחה, חוסר אסתטיקה. בהקשר של הצופן הטכני, ניתן לזהות שינוי קל, בעיקר באופן הצילום ובסאונד. ובהקשר קונבנציות ייצוג, הערבי עדיין נתפס באמצעות סטריאוטיפים שליליים, ביניהם: טיפש, דביל, אהבל - מצד אחד; אלים, שקרן, תחמן, גנב, מתחזה, מניפולטיבי - מצד שני.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 ייצוג תקשורתי: דימוי מול מציאות
3.2 סטראוטיפים ודעות קדומות
3.3 ייצוג הערבי בתכניות טלוויזיה
4. חלק אמפירי
5. דיון
6. סיכום העבודה
7. רשימת מקורות
8. נספחים

קטע מהעבודה:

הומור וסטירה בטלוויזיה הישראלית עשויים להוות כלי לבחינת הזהות הישראלית על גווניה השונים. בעידן שמתגברת בו ההכרה במרקם הרב-תרבותי בישראל, אפשר לראות בטלוויזיה הישראלית נוכחות הולכת וגוברת של קבוצות ומגזרים, שעד לעשורים האחרים נדחקו לשוליים (מנדלסון-מעוז ושטייר-ליבני, 2010, 31).
עם זאת, הנראות של קבוצות חדשות בטלוויזיה הישראלית בשנים האחרונות מעלה את השאלה אם יש בכוחם של ייצוגים של קבוצות ומגזרים, שהיו עד כה בשוליים, לחתור תחת ההגמוניה הקיימת, להציג ביקורת על התפיסה ההומוגנית של התרבות ולהציב אלטרנטיבות מקבילות, או שמא ייצוגים אלה משמרים דווקא את ההגמוניה ומחזקים אותה (שם).

תגים:

ערבים · ייצוג · סטריאוטיפים · דימויים · דעות קדומות · הומור · סדרות · טלויזיה · מיעוט · הדרה · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי הערבי ישראלי בתכניות טלוויזיה ישראליות", סמינריון אודות "דימוי הערבי ישראלי בתכניות טלוויזיה ישראליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.