היישום אינו מחובר לאינטרנט

העידן האלקטרוני והשפעותיו על יחסי רופא ומטופל

עבודה מס' 069155

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה איכותנית של השפעת שירותי הרפואה המקוונים על מערכת היחסים בין הרופא והמטופל.

4,855 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בחברה המודרנית חלו שינויים בתפיסת יחסי רופא חולה, כשנראה שלהתפתחויות בתחום הגלובליזציה, התקשורת והטכנולוגיה יש השפעה רבה על התמורות הללו (פרידמן, 2003). כיום בעקבות התפתחות הרשת האינטרנטית ומהפכת המחשוב (שנער, 2001), אחוז גבוה של חולים מגיעים אל הרופא המטפל כאשר הם בעלי ידע בסוגיה המטרידה אותם, הן ברמה כללית והן ברמה ספציפית (ישי, 2001). עבודה זו מתמקדת בקשר שבין הרופא המטפל לחולה בעידן המודרני, שבו לחולה ישנה האפשרות ללמוד על מצבו באופן אישי וכללי דרך שירותי הרפואה המתקדמת (בונשטיין, 2004 ; פטרבורג, 2001).
במסגרת העבודה הנוכחית נבדקה תפיסת 12 רופאים מטפלים כלפי הדיאלוג החדש עם המטופלים, הנובע מחשיפת המטופלים למידע רב במגוון נושאים הקשורים לתחום הרפואה. מטרת העבודה הייתה לבחון כיצד השפיעו שירותי הרפואה המקוונים על מערכת היחסים בין הרופא והמטופל ומהן עמדות הרופאים כלפי השינוי שחל במידת הידע הנמצאת בידי המטופל.
איסוף המידע התבצע באמצעות שיטת המחקר האיכותני, דרך ראיונות עומק עם הרופאים והצגת תשובתם בצורה מרוכזת תוך ניתוח התשובות ולאחר מכן דיון בממצאים על סמך הספרות שהוצגה בפרק הראשון.
הסקירה התיאורטית התחלקה לשלושה פרקים, כאשר הראשון בחן את הקשר שבין טכנולוגיה ותרבות בחברה המודרנית, לאחר מכן הוצג תת פרק המתמקד במהפכת המחשוב ודגש על השפעת האינטרנט על חיי ההמונים והפרק השלישי נגע באופן ספציפי בהשפעות מהפכת האינטרנט ופיתוח הטכנולוגיה על יחסי רופא חולה בחברה המודרנית.

תוכן העניינים
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 טכנולוגיה ותרבות בחברה המודרנית
1.2 האינטרנט והשפעותיו החברתיות
1.3 אינטרנט ורפואה
פרק 2: מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
פרק 3: הצגת הממצאים וניתוחם
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משחר האנושות ועד היום הטכנולוגיה היא בבחינת ראי להתפתחות חיי האדם בכלל והתרבות האנושית בפרט, כאשר קיימים יחסי גומלין הדוקים בין התפתחות הטכנולוגיה לבין התפתחות חיי החברה האנושית. למעשה, ההתפתחות הטכנולוגית מונעת מעצם החיפוש המתמיד של האדם אחר ידע ושילובו מאפשר את קיומה של אחת התקופות המסעירות ביותר בהיסטוריה האנושית ובמרכזה מהפיכת המידע הנקשרת למהפכה בתחום התקשורת והמחשוב (בן דוד, 1997).

תגים:

מיחשוב · אינטרנט · רפואה · חולים · בריאות · רופאים · בריאות · מינהל בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העידן האלקטרוני והשפעותיו על יחסי רופא ומטופל", סמינריון אודות "העידן האלקטרוני והשפעותיו על יחסי רופא ומטופל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.