היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הקצבאות על כח העבודה בישראל

עבודה מס' 069094

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של נתונים של בנק ישראל ושל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

5,030 מילים ,19 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לחקור את השאלה מה משפיע על שיעורי ההשתתפות בכוח העבודה בישראל תוך מיקוד במערכת קצבאות הילדים. בחנו את הפרמטרים המשפיעים ברמת המיקרו: קצבה ממוצעת לילד, וברמת המאקרו: התרומה המורגשת לצמיחת המשק מגורמים כגון עלייה ושיעור הגידול בתוצר המקומי הגולמי.
נסקור את שוק העבודה בישראל ואת הגורמים המשפיעים על שעור ההשתתפות בכלל במשק, נציג מקורות הסוקרים באופן ממצה את תוצאותיה של מערכת הקצבאות בארץ, נריץ מבחני רגרסיה שונים, בעלי משתנים מסבירים ומוסברים, כגון שיעור הקצבה הממוצעת לילד, תמ"ג ועוד. לבדיקת ההשערות השתמשנו בבדיקות סטטיסטיות של רגרסיה ליניארית (בין שני משתנים ומרובת משתנים).
לצורך הבדיקות השתמשנו בנתונים שהיו זמינים לנו ממסדי הנתונים של בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ואכן, לאחר הבדיקה קיבלנו את השערות המחקר שקיימת השפעה משולבת ושלילית מכמות הקצבאות, עלייה והתוצר המקומי על שיעור ההשתתפות בכוח העבודה.
כמו כן, השוונו בין מדינת ישראל על מערכת הקצבאות לבין שאר המדינות המפותחות, שישראל לאחרונה הצטרפה לשורותיהן, דרך ארגון ה-OECD.
בדיון שערכנו בתוצאות המחקר הסקנו באופן מעשי שעל הממשלה לבחון היטב את ההשלכות הכלכליות של שיעור הקצבאות על מנת לאזן בין ההשלכות החיוביות - סוציאליות לבין ההשלכות הכלכליות השליליות.

תוכן העניינים
תקציר (תמצית מנהלים)
מבוא
רקע ספרותי
הבסיס התיאורטי
סיכום הסמינריון
המחקר
- ההשערות
- בסיס הנתונים
- הממצאים
מסקנות וסיכום
רשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את בסיס הנתונים ואת קובצי האקסל באמצעותם נותחו הנתונים.

קטע מהעבודה:

העבודה שהיוותה את עמוד השדרה וההשראה למחקר בפרויקט שמובא להלן הינה פרי עטו של לאון אלקסיס מאוניברסיטת פיטסבורג, ארה"ב. מאמרו שבדק באמצעות מחקר סטטיסטי את השינויים בהשתתפות בכוח העבודה של נשים בעקבות קבלת קצבאות ילדים בבריטניה, הוכיח כי למרות מה שמצופה - הפחתה בשיעור ההשתתפות, בפועל לא התגלתה באופן מובהק הפחתה כזו. שיטת המחקר שלו גילתה כי מרבית הכסף של הקצבאות מנוצל להוצאות בגין ילדים, ולא להוצאות אחרות.

תגים:

כלכלה · קצבאות · תעסוקה · עבודה · עובדים זרים · חרדים · ערבים · קיצבה · קיצבאות · רווחה · ביטחון סוציאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הקצבאות על כח העבודה בישראל", סמינריון אודות "השפעת הקצבאות על כח העבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.