היישום אינו מחובר לאינטרנט

חתרנות או שעתוק מסרים הגמוניים קפיטליסטיים בתוכניות דוקו פופולאריות

עבודה מס' 069082

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח התכנית "בחזרה לתחתית" (הגרסה הישראלית).

5,733 מילים ,21 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות גבר מעמדה של התקשורת כסוכן חיברות, והיא הפכה לגורם בעל השפעה חזקה משל סוכני חיברות אחרים (פירסט, 2001; טוקטלי, 2000). פעמים רבות אמצעי התקשורת הם הכלים הבלעדיים שמפגישים אותנו עם אירועים, תרבויות, דרכי חשיבה והתנהגות ומעצבים את יחסנו כלפיהם. ככל שהטכנולוגיה להפצת דימויים מתפתחת, כך היא מספקת אמצעים רבים יותר להסתיר את המשמעות המובנית תחת התופעה של משמעות נתונה. התקשורת מכתיבה דימויים, יוצרת סדר יום והפרדה בין המציאות האובייקטיבית, הסובייקטיבית והסימבולית, תוך יצירת משמעות למשתנים נבחרים והבניות נרטיביות שונות (כספי ולימור, 1996 ; מקומבס ושאו, 1995). במסגרת תהליך בחינת הטקסטים מנסים לזהות האם יש מסר מניפולטיבי יחיד המתבטא בכל תוכניות הטלוויזיה, מסר הגמוני ברור או שניתן לזהות סדקים בתהליך ההפקה המעידים שההגמוניה אינה עשויה מקשה אחת (Gitlin,1982).

במסגרת עבודה זו שאפנו לבחון האם בתוכנית "בחזרה לתחתית" קיים המסר המניפולטיבי של הקבוצה השלטת בחברה בישראל, משמע האם מועבר מסר קפיטליסטי או שמא זוהי תוכנית חתרנית השואפת להוכיח שההגמוניה איננה עשויה מקשה אחת. מסקנת המחקר היא שהתוכנית איננה חתרנית כפי שהיא מתיימרת להיות והיא איננה משנה סדרי עולם אלא תומכת בשימור הסדר החברתי הקיים המעניק זכויות יתר לאליטה ותומך בערכים קפיטליסטיים.

שיטת הניתוח היא בחינת שבעה פרקים של תוכנית הטלוויזיה. תוכניות אלו ינותחו על פי שיטת הניתוח האידיאולוגי ובהסתמך על גישת התיאורטיקנים של אסכולת פרנקפורט. כמו כן במהלך הניתוח ובסיכום ומסקנות תהייה התייחסות לחומר ולמידע שהוצג בסקירת הספרות.
קטגוריות הניתוח:
הקטגוריה הראשונה תציג את השחקנים העיקריים המשתתפים בכל תוכנית.
הקטגוריה השניה תציג את האלמנטים הויזואליים הנמצאים בתוך הטקסט הנחקר.
הקטגוריה השלישית תתייחס למשתנים הקשורים בקונטקסט ונמצאים מחוץ לטקסט.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: רקע תיאורטי
פרק 2: חומר המחקר ושיטת הניתוח
פרק 3: ניתוח הממצאים
פרק 4: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כש"המציאות" מוצגת בטלוויזיה הקודים של הופעה, לבוש, איפור וסגנון דיבור מוצפנים באופן אלקטרוני על ידי צילום, תאורה, עריכה ומוזיקה. כך המסר מועבר מהשילוב של התוכן עם הופעה על רקע הצילום יחד עם סוג התאורה, זוויות הצילום וזמן השידור שנקבע על ידי העורכים (ליבס, 2003).

תגים:

ריאליטי · ערוץ 8 · דוקומנטרי · דקומנטרי · הגמונה · חתרנות · קפיטליזם · תקשורת כתרבות · דוקו דרמה · טלביזיה · טלוויזיה · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חתרנות או שעתוק מסרים הגמוניים קפיטליסטיים בתוכניות דוקו פופולאריות", סמינריון אודות "חתרנות או שעתוק מסרים הגמוניים קפיטליסטיים בתוכניות דוקו פופולאריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.