היישום אינו מחובר לאינטרנט

סבון אידיאולוגי - שמרנות מול חתרנות ב"היפים והאמיצים"

עבודה מס' 060190

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הנקודות המאפיינות את הז'אנר, הסתירות האידיאולוגיות המשתמעות ממנו, והדגמת המסקנות על סדרת הטלוויזיה האמריקאית "היפים והאמיצים".

9,294 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הז'אנר שאעסוק בו הוא אופרת הסבון, שזוכה במשך שנים רבות לפופולריות עצומה של צפייה, ובשני העשורים האחרונים להתעסקות אינטנסיבית בשדה המחקרי האקדמי.
היות שכל אופרת סבון בנויה על סדרה מתמשכת של פרקים, המגוללים נרטיב אינסופי, יש בידינו טקסטים רחבים בצורה יוצאת דופן בהיקפם, ומקור עשיר ומורכב לבחינה וניתוח.
מתוך צפייה בטקסט והתעמקות באפיון הדמויות, מאופן התנהלות היחסים ביניהן ומדרכי התמודדותן עם מצבים מגוונים בחיים, ניתן למצוא קווים תמאטיים משותפים, העשויים להצטרף לכינונה של 'אידיאולוגיה' סאב-טקסטואלית המונחת בבסיסו של העולם המכונן בטקסט.
העובדות הבאות לגבי אופרת הסבון מקלות על משימת הניתוח: הסדרה משודרת יום-יום לאורך תקופות של שנים, היא מתנהלת בזמן המקביל לזמן האמיתי, היא פורסת את חייהן של דמויות קבועות באופן פרטני, ומזמינה את הצופה להתבונן בפעולותיה ובאמירותיה של כל דמות, באופן שמאפשר גיבוש דעה מורכבת ומנומקת על עולמה הפסיכולוגי.

טענתי היא שאופרת הסבון מתקיימת בתוך עולם ערכים אמביוולנטי, המורכב ממסרים סותרים במהותם. ניסיון להעניק משמעות לקודים החברתיים והמוסריים שעל-פיהם פועלות הדמויות מגלה קוטביות פרדוקסאלית המנחה את יוצרי הסדרה, באופן שמעורר שאלות רבות אצל הצופה הביקורתי, אך מסב הנאה למיליוני צופים ביקורתיים פחות. מכל מקום, בקרב על ליבו וזמנו של הצופה, זו אופרת הסבון שמנצחת, ולא הדרישה לקוהרנטיות אידיאולוגית. בעבודתי זאת, אתייחס לנקודות המאפיינות את הז'אנר, אדון בסתירות האידיאולוגיות המשתמעות ממנו, ואדגים את מסקנותיי על סדרת הטלוויזיה האמריקאית "היפים והאמיצים".

תוכן עניינים:
מבוא
על תכונותיו של הסבון וסוד משיכתו
על הקוד האידיאולוגי
היפים, האמיצים ומה שביניהם
וכעת על מה שביניהם
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אלפר, רוגל (2000) : "לה קוזה נוסטרה מפונפנת", הארץ, 27 בינואר 2000 , עמ' 16א.
אסאל, מור (1999) : "בועה עם תודעה", את, דצמבר 1999 , עמ' 92.
Allen, Robert C. (1987) : "Reader-Oriented Criticism and Television", in: Allen, Robert C. (ed.), Channels of Discourse, USA : The University of North Carolina Press. Pp. 74-112.
Allen, Robert C. (ed.) (1995) : To be Continued... ,New York:Routledge.
Allen, Robert C. (1985): Speaking of Soap Operas, USA: The University of North Carolina press.
Barker, Chris (1997): Global Television, U.K.: Blackwell Publishers LTD. Chapters 3-5.
Fiske, John (1995): "Gendered Television - Femininity", in : Dines Humez (ed.), Gender, Race and Class in Media, USA: Sage Publications inc. pp. 340-347.
Modleski, Tania (1995): "The Search for Tomorrow in Today's Soap Operas" in: Dines Humez (ed.), Gender, Race and Class in Media, USA: Sage Publications inc. pp.348-353.
Stempel Mumford, Laura (1995): Love and Ideology in the Afternoon, USA: Indiana University Press. Chapters 2, 6.
White, Mimi (1987): "Ideological Analysis and Television", in : Allen, Robert C. (ed.) , Channels of Discourse, USA : The University of North Carolina Press. Pp. 134-171.

תגים:

אידיאולוגיה · ואמיצים · זאנר · טלויזיה · יפים · סבון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סבון אידיאולוגי - שמרנות מול חתרנות ב"היפים והאמיצים"", סמינריון אודות "סבון אידיאולוגי - שמרנות מול חתרנות ב"היפים והאמיצים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.