היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמוקרטיה ורשת האינטרנט

עבודה מס' 069061

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין השימוש באינטרנט לבין עמדות כלפי עקרונות דמוקרטיים (הזכות לפרטיות).

4,367 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מהפכת התקשוב הכניסה מימד חדש ליכולת עיבוד המידע בארגונים ובחברות מודרניות ויצרה שלל דפוסי התנהגות חדשים אשר מאפיינים את חיי האזרחים ברחבי העולם ואף בישראל. במיוחד מאז אמצע שנות התשעים שהאינטרנט הפך למדיום המוביל והמרכזי שדרכו נחשפים האזרחים למידע ולמגוון שירותים שונים (שנער, 2001).
במקביל לכל היתרונות של העולם והמרחב הוירטואלי ידועים גם מספר חסרונות וסכנות שהגלישה ברשת יוצרת, אחת הסכנות היא הפגיעה בזכויות הבסיסיות של הפרט. הכוונה היא לפגיעה בזכות לפרטיות ובזכותו של האזרח לכבוד ולהגנה על חייו, זכויות אשר נפגעות כתוצאה מהיכולות הטכנולוגיות ומהאנונימיות שהאינטרנט מאפשר.
בעבודה זו המטרה הייתה לזהות האם יש קשר בין אופן ומידת השימוש ברשת האינטרנט ובטכנולוגיית המחשבים לבין עמדות כלפי עקרונות דמוקרטיים. השערת המחקר הניחה כי ככל שהפרט ניעזר יותר ברשת כך עמדותיו כלפי עקרונות דמוקרטיים פחות מחמירות.
בוצע סקר עמדות בקרב מדגם מהציבור הישראלי בין גילאי 25 - 60. הסקר התבצע באמצעות שאלון שכלל 4 שאלות דמוגרפיות, 8 שאלות הקשורות לאופן ומידת השימוש ברשת האינטרנט וכן 7 שאלות בנוגע לעמדות כלפי עקרונות דמוקרטיים ובפרט כלפי הזכות לפרטיות. תוצאות הסקר הוצגו באופן מספרי, ללא ניתוח סטטיסטי.
לפני הצגת המחקר מוצגת סקירת ספרות אשר בוחנת את הקשר שבין טכנולוגיה ותרבות וכן מתמקדת ביתרונות האינטרנט ובחסרונותיו לאור חשש לפגיעה בעקרונות המשטר הדמוקרטי. לאחר הצגת הממצאים מוצג דיון המוביל למסקנות המבוססות על סמך הספרות המקדימה וכן בפרק הסיכום ישנה המלצה למחקרים עתידיים, במטרה לזהות מהי הדרך האופטימלית להגן על הציבור הרחב ועדיין ליהנות מיתרונות החברה המודרנית והטכנולוגיה המתקדמת.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 התפתחויות טכנולוגיות בחברה המודרנית
1.2 האינטרנט והחברה המודרנית
1.3 האינטרנט ועקרונות דמוקרטיים
פרק 2: מתודולוגיה
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר והגדרת משתנים
2.3 השערות המחקר
2.4 שיטת המחקר
2.5 אוכלוסיית המחקר
2.6 מגבלות המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1: שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

כיום כבר אין ספק כי הטכנולוגיות החדשות של מחשבים ותקשורת אלקטרונית מתפתחות כיום בקצב מדהים ומשנות במהירות את כללי המשחק הנהוגים כמעט בכל תחום שאפשר לחשוב עליו, נראה כי קצב השינויים והחידושים הקשורים לטכנולוגיית המידע והתקשורת עוד ילך ויגבר. עם הטכנולוגיות החדשות מופיעים גם מושגים חדשים, דרכים חדשות של חקירה ופעולה ושאלות חדשות שאין להן תקדים בהיסטוריה האנושית, למעשה המצאת המחשב מעצבת מחדש את העולם בו אנו חיים ופותחת אפשרויות חדשות להגדיר מושגים כמו זהות אישית, זכויות יסוד, מציאות והשתייכות קהילתית (שם - שאול, בתוך בן - צבי, 1997).

תגים:

ערכים דמוקרטיים · פרטיות · זכויות אדם · פוליטיקה · מחשבים · עמדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמוקרטיה ורשת האינטרנט", סמינריון אודות "דמוקרטיה ורשת האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.