היישום אינו מחובר לאינטרנט

היתרונות והחסרונות לדמוקרטיה בשינויים בטכנולוגיית האינטרנט

עבודה מס' 068194

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת עמדות שונות של חוקרים בנושא.

5,346 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

האינטרנט אומנם פרץ לתודעה בתחילת שנות ה-90, אולם בשנים האחרונות הולכת וגוברת המגמה הרואה בו כלי דמוקרטי של השתתפות פוליטית ישירה. מצדדי השימוש בשיטה זו רואים בטכנולוגיה התקשורתית (אינטרנט, טלפונים סלולאריים, sms ועוד) פתרון קל וזמין לבעיות שמציבה הדמוקרטיה הליברלית הקלאסית ומניחים כי האמצעים הטכנולוגים הקיימים ואלה שיפותחו בעתיד, הם התשובה המוחצת לכל מספידי הדמוקרטיה הטוענים כי מעורבות האזרחים הולכת וקטנה וכי מנגנוני הביורוקרטיה משרתים את עצמם ולא את הציבור. מנגד, מביעים המתנגדים עמדה לפיה לטכנולוגיה יש גם צדדים שליליים, כגון: השטחת מידע, פלטפורמה קלה ונוחה שבאמצעותה יכולים גורמים קיצוניים להפיץ את עמדותיהם, ניכור של הפרט, ריכוז המידע בידי גופים כלכליים חזקים ועוד.
העבודה תתמודד עם התפיסה כי הכוונות אכן טובות, אך המציאות שבה מאחורי המהפכה הטכנולוגית עומדים אינטרסים עסקיים-גלובליים המייצגים הגמוניה כלכלית מובהקת, מעמידה בספק את היכולת להבטיח כי אכן הכוונות הטובות הללו יתורגמו להצלחה ממשית הכוללת גם את אלה שאינם נמנים בהכרח על חוג חבריה של אותה הגמוניה. זאת ועוד, יוצגו גם השפעות שליליות מובהקות של מהפכת האינטרנט המושמעות מכיוונם של שוללי הדמוקרטיה האלקטרונית. יוצגו עמדות שונות של חוקרים ביחס לדמוקרטיה האלקטרונית ותבחן מידת תרומתן של עמדות אלה לשיטת השלטון הדמוקרטית.

תוכן עניינים:
מבוא
הגדרות
היתרונות שטומנים בחובם השינויים בטכנולוגיית האינטרנט לשיטת השלטון הדמוקרטית
החסרונות שטומנים בחובם השינויים בטכנולוגיית האינטרנט לשיטת השלטון הדמוקרטית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדמוקרטיה של ימינו הינה ורסיה מודרנית של הדמוקרטיה הייצוגית הקלאסית, המתבססת על תצורות ומאפיינים שונים של מודלים תיאורטיים של דמוקרטיה: הדמוקרטיה הדיונית והדמוקרטיה ההשתתפותית. השתנות מתמדת זו, לרבות "הגרסה האחרונה של הדמוקרטיה" המתבטאת בזו האלקטרונית, זהו ניסיון להתמודד עם אחת הבעיות הקשות ביותר עמן נדרש הרעיון הדמוקרטי להתמודד: קיטון מתמיד ברמת המעורבות וההשתתפות הפעילה של האזרח בחיים הפוליטיים ופגיעה במידת הלגיטימציה שהוא רוכש לגורמים המעורבים בתהליך.

תגים:

מקלוהן · נגישות מידע · סטריט · ואן-דייק · טופלר · שוק העבודה · מדינת לאום · אליטות · חברה אזרחית · אינטרנט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היתרונות והחסרונות לדמוקרטיה בשינויים בטכנולוגיית האינטרנט ", סמינריון אודות "היתרונות והחסרונות לדמוקרטיה בשינויים בטכנולוגיית האינטרנט " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.