היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית הפרטיות בשימוש בטכנולוגית RFID בתחום המסחר

עבודה מס' 065213

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת בעיית הפרטיות העולה משימוש בטכנולוגיית הRFID (תגים חכמים) בתחום המסחר והחנויות החכמות.

7,305 מילים ,31 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

טכנולוגיית RFID הפכה בשנים האחרונות לאחד הנושאים המדוברים והשנויים במחלוקת בעולם ההיי-טק, ופחדי הציבור מיכולותיה המתקדמות בתחום המעקב ואיסוף הנתונים עוררו דיון ציבורי סוער. מחקרי יעסוק בשאלה האם יתרונותיה הברורים עולים על הסכנות הכרוכות בשימוש בטכנולוגיה זו, והאם ניתן למנוע סכנות אלו.

אז מדוע טכנולוגית ה RFID - כל כך שנויה במחלוקת?
כמו כל דבר אחר יתרונותיה הרבים יכולים להפוך לחסרונות בידיים הלא נכונות. פושעים והאקרים יכולים להשתמש בטכנולוגיה כדי לעקוב אחרי אנשים, להתחקות על כמות הכסף שלהם ואפילו על מיקום דברי הערך שקנו. אבל מה שמטריד יותר מכל הוא הכלי האדיר שנותנת הטכנולוגיה לחברות הגדולות לשם מעקב וצבירת מידע בנוגע להתנהגות הצרכנים.

ראשית, אפרט את יתרונותיה של הטכנולוגיה ותרומתה האדירה לתחום המסחר. לאחר מכן אציג את בעיית הפרטיות, הסיבות שממנה היא נובעת וחסרונות הטכנולוגיה (שנובעים מיתרונותיה). אציג את חששות הציבור והדרכים השונות לחלל את פרטיותנו בעזרת הטכנולוגיה. לבסוף, אנסה לחקור את הפתרונות המרכזיים המוצעים לבעיית הפרטיות שמעלה הטכנולוגיה. אסיים במסקנות ודעה אישית בנושא.

תוכן עניינים
מבוא
רקע
שימושים
סקירת ספרות
טכנולוגיית RFID בשוק האספקה הקמעונאי
הקדמה
יתרונות
שימושים בשוק האספקה הקמעונאי
יישומים בשימוש של תגי RFID על פלטים וקופסאות
יישומים בשימוש תגי RFID על המוצרים
יישומים לוגיסטיים
יישומי "החנות החכמה"
סוגיית הפרטיות
פחדי הציבור
בחינת האיומים
מנגנונים לשמירת הפרטיות - פתרונות אפשריים
נטרול התג ופקודת השמדה עצמית
בקרת גישה
סמכות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש ב RFID - ברשת האספקה הקמעונאית ובנקודות המכירה צופן בחובו הבטחות גדולות לשיפורים עצומים בעולם הצרכנות. הטכנולוגיה צפויה לשפר באופן מהפכני את תהליך המעבר של המוצר מהיצרן לרשת הקמעונאית ולצרכן הקצה. מעל ל - 20 שנה מוצרי צריכה זוהו בעזרת ברקודים אופטיים, ורק לאחרונה חדרה טכנולוגיית ה - RFID לתחום המסחרי-קמעונאי, עם הייצור של תגי RFID מסיליקון בעלות נמוכה, שאפשרה לטכנולוגיה להציע תחליף לטכנולוגית הזיהוי האופטית. (Weis, Sarma, Rivest, & Engels, 2003).
טכנולוגיית ה - RFID היא אחד התחומים המתפתחים ביותר בשנים האחרונות. שווי השוק העולמי של ה - RFID עמד ב - 2004 על 250 מיליון דולר (Gilbert, 2004), ב - 2006 הוא הגיע ל - 2.7 מיליארד והוא צפוי לצמוח ל - 12.3 מיליארד דולר ב - 2010 (Hill, 2006), כל זאת במקביל למגמת הירידה במחירי התגים והקוראים. מספרים אלו מספרים לנו על ההתעניינות העצומה שיש לטכנולוגיה בקרב החברות הגדולות בעולם הקמעונאי והשיפור המהיר באיכות הטכנולוגיה שאפשר לצפות לו בשנים הקרובות. הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה הוא אדיר. בכל העולם נסרקים למעלה מ - 5 מיליארד ברקודים בכל יום , אולם, ברקודים נסרקים בד"כ רק ביציאה מהחנות. הטמעה של מערכת זיהוי אחידה לכל שלבי שרשרת האספקה יועיל לכל הצדדים המעורבים, ליצרנים, לקמעונאים אך גם לצרכנים.

תגים:

RFID · טכנולוגיה · כללי · פרטיות · קמעונאי · שוק · תגים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית הפרטיות בשימוש בטכנולוגית RFID בתחום המסחר", סמינריון אודות "סוגיית הפרטיות בשימוש בטכנולוגית RFID בתחום המסחר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.