היישום אינו מחובר לאינטרנט

בג"ץ קציר ורקפת: סוגיית הקצאת קרקעות

עבודה מס' 067017

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סוגיית הקצאת קרקעות ארץ ישראל ליהודים וערבים תוך חקירת החלטות בג"ץ קציר ורקפת.

1,800 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"אני חופשי מכל סוג של גזענות - אני שונא את כולם במידה שווה"
(W. C. Fields)

בשנת 1999 החליטו בני משפחת דווירי, ערבים אזרחי מדינת ישראל שהתגוררו בנצרת, לרכוש בית חדש. אב המשפחה, אדריכל במקצועו שעבד כ-30 שנה בשירות המדינה במשרד החקלאות, נתקל במודעה שפורסמה בעיתון "כל העמק והגליל" בה מוצע לציבור הרחב להגיע ולרכוש בתים בשכונה חדשה בשם "נוף אלונים" ההולכת וניבנת בשטח קיבוץ "הסוללים". כאשר פנה מר דווירי להנהלת הפרוייקט ולאחר מכן גם להנהלת הקיבוץ הוסבר לו כי השכונה מיועדת ליהודים בלבד. דווירי עתר לבג"ץ ב-2000 וזה קבע כי על הקיבוץ ועל המינהל להפנות את בני הזוג להליכי קבלה ככל אזרח המעוניין לרכוש בית בקיבוץ. לאחר מסכת ארוכת שנים ומרובת חוות דעת פסיכולוגיות, חקירות ושימועים על גבי שימועים, החליטה ועדת הערעור השנייה של המינהל בחודש מרץ 2006 להקצות לבני הזוג מגרש בשכונה החדשה, החלטה שגובתה בפסק דינוי של בית המשפט העליון מיום ה- 22.1.2007 (קדר סנדי, 2007).

קטע מהעבודה:

אחד המקרים הבולטים ואולי מהחשובים בתחום הקרקעות הוא ללא ספק בג"ץ קעדאן עליו אבקש להרחיב מעט בשורות הבאות. באיזור נחל עירון, בקרבת הישוב "חריש", מצויות שתי גבעות סמוכות המהוות ביחד את הישוב "קציר". הקרקעות עליהן הוקם "קציר" הינן קרקעות בבעלות מדינת ישראל כאשר על אחת הגבעות הקימה המדינה באמצעות משרד השיכון שכונת מגורים לציבור הרחב ואילו את שטחי הגבעה השנייה הקצתה המדינה, באמצעות מינהל מקרקעי ישראל, לסוכנות היהודית לארץ ישראל במסגרת "הסכם הרשאה לפיתוח". על קרקע זו החליטה הסוכנות היהודית להקים יישוב קהילתי כפרי וב-1982 הוקם היישוב "קציר" בניהול האגודה השיתופית להתישבות קהילתית שאחת ממטרותיה להקים ישוב שכזה המבוסס על ארגון חבריו כקהילה שיתופית. בכדי לבצע בקרה על האזרחים המבקשים להקים ביתם בישוב מינתה האגודה ועדת קבלה והגדירה קריטריונים ותקנות בניהם התקנה הקובעת כי לאגודה יוכל להתקבל רק אדם שסיים שרות חובה או ששוחרר ממנו ע"פ חוק שירות הביטחון (בג"ץ קעדאן, 2000).

תגים:

יהודים · ערבים · קרקע · ישראל · אפליה אתנוקרטיה · ייהוד הגליל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בג"ץ קציר ורקפת: סוגיית הקצאת קרקעות", סמינריון אודות "בג"ץ קציר ורקפת: סוגיית הקצאת קרקעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.