היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיקה שבין סוגיית העקורים היהודים לעבודת ועדת אונסקו"פ בשאלת ארץ ישראל

עבודה מס' 070717

מחיר: 284.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמודדותה של ועדת אונסקו"פ עם סוגיית העקורים היהודים כתולדה של השואה במסגרת "תקופת המאבק" (1945-1947).

4,728 מילים ,14 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בהתמודדותה של ועדת אונסקו"פ עם סוגיית העקורים היהודים כתולדה של השואה במסגרת "תקופת המאבק", דהיינו מסוף מלחמת העולם השנייה ועד להכרזה על הקמתה של מדינת ישראל (1945-1947). תכליתה של העבודה היא לעמוד על הזיקה בין סוגיית העקורים היהודים באירופה (שארית הפליטה) לועדת אונסקו"פ לרבות במסקנותיה של זו. בבואנו למצוא תשובה לשאלת המחקר נעמוד ראשית על שארית הפליטה כתופעה היסטורית לצד המגמות האזוריות בתום המלחמה. שנית, נציין את השתלשלות האירועים שהובילה להקמת ועדת אונסקו"פ ואופייה כפי שהתגבש למול ההשפעות האזוריות. גוף העבודה יעסוק בהתמודדות הועדה עם סוגיית העקורים היהודים בכללותה לרבות פרק הביקור במחנות באירופה. חלקה האחרון של העבודה ידגיש תובנות והמלצות כפי שנשתקפו מדו"ח הועדה והושפעו מסוגיית העקורים היהודים.

תוכן העניינים:
פרק מבוא
פרק א': המשגה - העקורים היהודים והתמודדות המעצמות עם התופעה
פרק ב': השתלשלות האירועים האזורית שהביאה להקמת הועדה
פרק ג': הועדה - מאפייניה ורשמיה מול הגורמים המעורבים
פרק ד': מבט מקרוב - הועדה וסוגיית העקורים היהודים וביקורם
פרק ה': דו"ח הועדה באור העקורים- סוגיות שהושפעו מסוגיית העקורים
פרק ו': סיכום ומסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

למען הסדרת המושגים נציג תחילה את המונח "פליטים" אשר התייחס לאותם אנשים שנטשו את ארצותיהם והיו קורבנות רדיפה למשטר הנאצי ותומכיו. מונח זה התייחס גם לאלו שאינם יכלו לשוב לבתיהם בשל אי-אמון בשלטון הקיים, אפליה ורדיפות וכלל למעשה את קשת האוכלוסייה באשר היא, יהודים ולא יהודים, זרים וחסרי לאום. בשנית, עם חלוף הזמן העמיק וחידד איר"ו (International Refugee Organization - IRO) את הגדרותיו וקבע שהמונח "עקורים" מתייחס לאנשים שאולצו "לנטוש את מולדתם או את מקום מגוריהם הקבוע הקודם בעקבות מעשיו של המשטר הנאצי." "שארית הפליטה" אם כן, הם אותם ניצולים שבין השנים 1945-1952 שהו במחנות הפליטים בגרמניה, אוסטריה ואיטליה ואשר סירבו לחזור לארצות מולדתם. בנוסף, הכוונה גם לאותם יהודים שסירבו לשקם את חייהם בארצות החורבן ודרשו הגירה לארצות אחרות ובייחוד את זכות העלייה לארץ ישראל. היהודים שאיבדו מקום לחזור אליו עתידים היו להיקרא ה"עקורים היהודים". (4)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיקה שבין סוגיית העקורים היהודים לעבודת ועדת אונסקו"פ בשאלת ארץ ישראל", סמינריון אודות "הזיקה שבין סוגיית העקורים היהודים לעבודת ועדת אונסקו"פ בשאלת ארץ ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.