היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים עגונות: ניתוח הסרט הישראלי "מקודשת"

עבודה מס' 069041

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם הסרט אכן משקף את המציאות החברתית בישראל.

9,719 מילים ,34 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העגינות היא הביטוי החריף ביותר לאי השוויון בין האישה לאיש בדיני הגירושין והנישואין לפי ההלכה, ביטוי זה מצוי בעת סיום הקשר בין בני הזוג, אך גם טרם לכך ניתן לראות היבטים של אי שוויון בכניסה למערכת הנישואין ובמהלך חיי הנישואין. ההלכה רואה את מסגרת הנישואין כמערכת של חובות וזכויות הדדיות של בני הזוג על בסיס ברור מאוד של חלוקת תפקידים מסורתית נוקשה. החלוקה ברורה מאוד: הגבר פועל בחוץ ואחראי לכל צורכי הקיום היומיומיים, האשה פועלת בפנים ועושה את כל עבודות הבית והטיפול בילדים, היא לא בעלת רכוש שהרי רכושה הופך להיות נתון לניהול האיש (הלפרין, 2000).
קמה (2003) מציין כי נשים הודרו מהמרחב הציבורי גם בהיבט התקשורתי, אך בשנים האחרונות אנו עדים לשינויי במדיה אשר מעניקה במה גם לבני קבוצות מיעוט, דוגמא לכך היא הסרט "מקודשת" אשר מבטא עמדה נשית, המשפיעה הן על קבוצת הנשים הדתיות והן על החילוניות ללא הבדל.
הסרט "מקודשת" עומד במרכזה של עבודה זו והמטרה הייתה לבחון האם הסרט אכן משקף את המציאות החברתית בישראל. השערת המחקר הניחה כי למרות השימוש במניפולציות טכנולוגיות המאפיינות את המדיה וכן למרות מניפולציות של עורכות הסרט, זהו עדיין מוגדר כסרט דוקומנטרי. השערת המחקר אוששה ונמצא כי הדרת הגברים מן המסך והצגתם כשרק קולם הצעקני והמדכא נשמע, היא חלק מהחוויה הנשית אשר לה ניתן מקום של כבוד בסרט הנוכחי.
מטרת היוצרות הייתה להמחיש מציאות של נשים רבות בישראל ובמשימה זו הן עמדו בהצלחה. יחד עם זאת מוצגת בעבודה ביקורת על הדרמטיזציה הרבה המציגה את הנשים וכן כלפי הרצון להוביל את הצופה להבין שהפתרון הוא שינוי מדיניות בית הדין הרבני ולכן הוצג בית הדין בהיבטים שליליים ולא ניתנה לו ההזדמנות להגיב, לפחות לא במסגרת הסרט הנוכחי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת הספרות
1.1 דת, חוק ומשפט בישראל - מנקודת מבט פמיניסטית
1.2 מסורבות גט בישראל
1.3 כוחה של המדיה לעצב ולתאר מציאות חברתית
1.4 הקולנוע כמדיה להצגת מציאות חברתית
פרק 2 : המחקר הנוכחי
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 שיטת המחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 דמות האישה בסרט "מקודשת"
3.2 איפה הגברים?
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1: כתובה מודרנית "הסכם קדם נישואין הדדי"

קטע מהעבודה:

חשוב להבין שהחברה הישראלית מצד אחד דוגלת בשוויון בין המינים ואכן מבצעת פעולות רבות למען מעמד האישה ומצד שני, מאז הכרזת העצמאות הגדרנו את עצמנו כמדינה יהודית דמוקרטית ופרדוקס זה מלווה אותנו בכל הרבדים. נראה כי כל עוד קיים פער תפיסתי בין בית הדין הרבני לשאר מוסדות המדינה ולציבור הרחב לא ניתן לדבר על שוויון (רימלט, 2004; רובינשטיין, 2005).

תגים:

פמיניזם · גירושין · קידושים · נישואין · זוגיות · נשים · משפט עברי · מסורבות גט · קולנוע חברתי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים עגונות: ניתוח הסרט הישראלי "מקודשת"", סמינריון אודות "נשים עגונות: ניתוח הסרט הישראלי "מקודשת"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.