היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיתונות ותעמולת בחירות

עבודה מס' 069024

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין עיתונות ופוליטיקה ובדיקת הסיקור העיתונאי של בחירות 2006.

5,048 מילים ,16 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אחד מאמצעי התקשורת להמונים הפופולרי הוא העיתון ולרוב עיתון יומי מייחד מקום נכבד לפרשנות ואילו שבועון או ירחון נוטים להתמחות בבידור. הפרשנות מסייעת לקוראים להתמודד עם העובדות אך הפרט מבטל את פרשנותו שלו מאחר והוא מקבל ניתוחי מצב מן המוכן ואינו נדרש להפעלת מאמץ קוגנטיבי וביקורתי (כספי, 1995 א'). בעבר בעיתונות המודפסת בלט חלקה של העיתונות המפלגתית רעיונאית ואילו כיום היא גוועה כמעט כולה ורק שרידים זניחים שלה ממשיכים עדיין לספק תעסוקה שולית לתעשיית הדפוס (לימור, 1997).

עבודה זו עוסקת בסיקור העיתונאי בחודש שקדם לבחירות 2006 בישראל, העיתונים שנבחרו למטרת המחקר הם עיתון "ידיעות אחרונות" אשר בראש המבנה שלו עומדים שני מנהלים ושניהם אנשי עסקים, תחתם פועל איש מקצוע הנושא בתואר עורך. בעוד בעבר נוהל העיתון על ידי שני מנהלים כשאחד מהם היה עיתונאי וותיק ומנוסה אשר גם שימש כעורך ראשי של העיתון הנמצא בבעלות משפחת מוזס. בישראל ידוע גם עיתון "הארץ" הנמצא בבעלות משפחת שוקן. עיתון זה פונה לקהל יעד אליטיסטי וספציפי, ושואף להגדיר את עצמו כמתאים לקבוצת האינטלקטואלים בחברה. העיתון מזוהה עם קבוצת השמאל בישראל וניתן למצוא בו כתבות רבות התומכות במדיניות קבוצה זו (לימור, 1997).
שאלת המחקר שהנחתה עבודה זו היא, האם עיתון "הארץ" אשר מזוהה עם מפלגת השמאל, גילה נטייה לסיקור ידידותי של מפלגת העבודה וגילה סיקור עוין כלפי שתי המפלגות האחרות? וכן האם עיתון "ידיעות אחרונות" המוכר כפופולרי ונפוץ בקרב הציבור הרחב, גילה סיקור יותר ידידותי כלפי קדימה אשר זכתה בבחירות? השערת המחקר גרסה כי אכן יימצאו הבדלים בסיקור העיתונאי והם יבואו לידי ביטוי הן בכמות הכתבות והן בהבלטת כתבות ספציפיות, בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות.
ואכן נמצא שכל עיתון נטה לטובת המפלגה המועדפת עליו בכדי למשוך את הקוראים לכיוון שהוא תופס כרצוי וכמועדף, במיוחד כשאופן ההצגה התקשורתית תאם את המציאות שנוצרה במערכת הבחירות. מכאן נראה כי קיים קשר בין אופן ההצגה התקשורתי לבין המציאות הפוליטית שנוצרה בבחירות 2006 בישראל.
לשם בחינת שאלת המחקר נאספו מהספרייה של בית אריאלה, כל העיתונים של חודש מרץ, חודש לפני הבחירות, הן של ידיעות אחרונות והן של הארץ. בוצע ניתוח תוכן לעמוד השער הקדמי של המהדורות, במטרה לבחון את מספר הכתבות, גודל הכתבה וכן מספר תמונות של המפלגות הגדולות המתמודדות בבחירות, הווה אומר קדימה, הליכוד והעבודה. הממצאים רוכזו בטבלה בפרק 3.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 תפקידו של העיתון בהבניית המציאות
1.2 אמצעי התקשורת ופוליטיקה
1.3 התקשורת והאתוס הדמוקרטי
1.4 תעמולה במדיה
פרק 2: שיטת מחקר
פרק 3 : הצגת הממצאים
3.1 טבלת ריכוז נתונים מ 26 מהדורות
3.2 הסבר לטבלה
פרק 4: דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מפת תקשורת ההמונים בישראל שבמשך עשרות שנים היו משובצים בה ארגוני תקשורת מעטים, כאשר רובם בשליטה ממלכתית או ציבורית, נתעשרה בתוך שנים ספורות והיא כוללת היום עשרות ומאות ארגונים חדשים. זוהי תעשיית ענק שרובה נימצא בידיים פרטיות אשר מגלגלות מאות מיליוני דולרים מדי שנה. צמיחתם של מאות ארגוני התקשורת היא בבואה המקומית של תהליכים חברתיים ותקשורתיים, בישראל ובעולם כולו (לימור, 1997).

תגים:

עיתון · הבניית מציאות · תקשורת המונים · בחירות · אתוס תקשורתי · פוליטיקה · דמוקרטיה · סיקור תקשורתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיתונות ותעמולת בחירות", סמינריון אודות "עיתונות ותעמולת בחירות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.