היישום אינו מחובר לאינטרנט

התיקון לחוק האזרחות

עבודה מס' 068981

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח התיקון לחוק האזרחות לפי הגישה הרציונליות המהותית לחקר הפוליטיקה.

4,350 מילים ,13 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

חקר הפוליטיקה עשיר בגישות ואסכולות שונות, אשר כל אחת מהן מנסה להסביר בצורה אחרת את התחום. מעבר לקרבה הברורה של ההתנהגות הפוליטית להיבטים אחרים של ההתנהגות האנושית שחקרו פסיכולוגים, נראה שפוליטיקה חורגת מן השיקולים הרציונאליים של עלות ותועלת, וכי יש לא אחת סממנים שאינם רציונאליים המתגלים ונחשפים בפוליטיקה. בחלק הראשון של העבודה נציג את הגישות הפסיכולוגיות והרציונאליות לניתוח הפוליטיקה, גישות המהוות במידה מסוימת שני קצוות על סולם ניתוח ההתנהלות האנושית במסגרת קבלת ההחלטות. נבהיר את המושגים המרכזיים של גישות אלו, נבחן את מידת הרלוונטיות של הגישות הללו לחקר הפוליטיקה, נשווה בין הגישות ונציג את הביקורת שיש על גישות אלו. בהמשך העבודה ננתח ונדון בתיקון לחוק האזרחות 2010 דרך הפריזמה של הגישה הרציונאלית.
שאלת המחקר היא האם התיקון לחוק האזרחות 2010 נובע מהגישה הרציונלית המהותית?
טענת המחקר היא שהגישה הרציונלית המהותית מהווה את הבסיס לתיקון בחוק האזרחות 2010.
ננתח את התיקון לחוק האזרחות 2010 בישראל, תוך שימוש בכלים ובעיקרי הגישה הרציונאלית, המהותית לחקר הפוליטיקה, תוך מתן דגש על ניתוח עמדות השחקנים בתהליך ובחינת רלבנטיות התרומה של גישה זו להבנת מקרה הבוחן.
שיטת המחקר: המחקר מתבסס על ניתוח תוכן איכותי ואיסוף נתונים ועובדות מתוך ספרות מחקרית הקשורה לתיקון חוק האזרחות 2010, בעיקר בכל הקשור במאפייני התהליך וניתוחו על פי הגישה הרציונאלית. ניתוח התהליך יתבצע על מנת להסיק מסקנות לגבי הגישה הרציונאלית המהותית.

תוכן עניינים:
1. חלק א' - פרק תיאורטי: השוואה וביקורת בין הגישה הפסיכולוגית לרציונאלית
1.1. הגישה הפסיכולוגית
1.2. הגישה הרציונאלית
2. חלק ב' - יישום
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מניתוח האמור ניכר כי קיימות עמדות מנוגדות בחברה הישראלית לתיקון חוק האזרחות 2010. על אף ההסתייגויות הרבות שהועלו והושמעו בכל דרך אפשרית, הממשלה עמדה בלחצים ואישרה את התיקון לחוק ברוב גדול של 22 תומכים מול 8 מתנגדים. ניתן להעריך כי הממשלה המייצגת את רוב הציבור, מייצגת אף את עמדתו של הציבור בנושא התיקון לחוק.

תגים:

הגישה הרציונלית · ישראל ביתנו · זיסר · ליברמן · נאמנות · אזרחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התיקון לחוק האזרחות", סמינריון אודות "התיקון לחוק האזרחות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.