היישום אינו מחובר לאינטרנט

לחץ ושחיקה נפשית בקרב נותני שירות טלפוני - בנק הפועלים

עבודה מס' 068925

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות באשר ללחץ ולשחיקה וביצוע סקר וניתוחו באמצעות שאלונים.

4,009 מילים ,13 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

אחת התופעות השכיחות ביותר בעולם בעבודה המודרני היא תופעת הלחץ, אשר הפך לחלק בלתי נפרד משגרת יומנו. ללחץ השפעה רבה עלינו, אשר יכולה להתבטא במישור הפיזי (עייפות, חולשה, חולי), במישור הרגשי (דכאון, חרדה), במישור הקוגניטיבי (חשיבה, זיכרון) ובמישור ההתנהגותי . לחץ כרוני, ממושך, מוביל לתהליך של שחיקה, אשר מוגדרת כמתח נפשי ארוך טווח הנגרם כתוצאה מלחצי היום יום (Riggio,2000). למעשה תופעת השחיקה מוכרת לכולנו. אנו מתחילים את עבודתנו במרום העבודה מלאי מרץ והתלהבות, אולם עם הזמן אנו נתקלים בקשיים ולחצים יום יומיים ועם זמן מאבדים מהמוטיבציה וההתלהבות ובמובן מסוים מאבדים עניין. כך מתחיל תהליך השחיקה, אשר באה מתבטאת באופנים שונים (עליהם אדון בהרחבה בהמשך) אשר פוגעים ברמת התפקוד של הפרט בעבודה ולעיתים בחיים בכלל. בין היתר כאשר אנו נשחקים רמת הביצועים שלנו בעבודה שלנו יורדת, רמת התחלופה עולה ובאופן כללי אנו עובדים פחות טובים.
אחת התעשיות הבולטות כיום בעולם העבודה היא תעשיית המוקדים הטלפוניים, אשר מתפתחת בקצב מהיר בארץ ובעולם. בישראל פועלים כיום מאות מוקדים טלפוניים, אשר מעסיקים אלפי נציגי שירות לקוחות. הנציגים יושבים מול מחשב ומחוברים לאוזניית הטלפון במשך שעות המשמרת כולה ובמהלכה עוסקים במתן שירות, מידע או מכירות, זאת, תחת עומס רב ודרישות עמידה ביעדים מרובות.
בעבודה זו, אבחן את תופעת השחיקה ובתוך כך ממה נגרמת? מהם ביטוייה? מהן השלכותיה? ועוד. בנוסף, אסקור את תעשיית המוקדים הטלפוניים ואנסה לשרטט את פרופיל תפקיד נותן השירות. אבקש לבחון את תופעת השחיקה כפי שבאה לידי ביטוי בקרב נציגי שירות לקוחות. לשם כך, אתמקד במוקד שירות לקוחות טלפוני של "בנק הפועלים" המונה כ- 400 נציגים ונמצא בעיר נשר. בעבודתי אעמוד על ההיבטים המרכזיים של מרכיבי הלחץ והשחיקה כפי שמובאים בספרות המקצועית וכן על נושא שירות הלקוחות, לאחר מכן אנסה לבחון ע"י שאלונים האם במרכז השירות הטלפוני קיימים תנאים המעודדים שחיקה.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
מוקד שירות נשר - רקע
מבנה השאלון וממצאיו
דיון בממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

השחיקה עלולה להתבטא במגוון אופנים ובהם עייפות פיזית, רגישות למחלות, תחושות שונות של דיכאון או חוסר אונים. בד"כ באה לידי ביטוי בצורה קיצונית תחושת חוסר סיפוק וכישלון. כמו כן, חוסר הסיפוק מהעבודה עלול לגרום לשחוקים לאחר אליה, לעזוב לפני הזמן ואפילו להעדר לחלוטין (פינס, 1984).

תגים:

נציגים טלפוניים · נותני שירות · לחץ · שחיקה · עייפות · נציג טלפוני · רפואה תעסוקתית · תחלואה · שימור לקוחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לחץ ושחיקה נפשית בקרב נותני שירות טלפוני - בנק הפועלים", סמינריון אודות "לחץ ושחיקה נפשית בקרב נותני שירות טלפוני - בנק הפועלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.