היישום אינו מחובר לאינטרנט

דרכי התמודדות של הגננת עם גילויי תוקפנות בגן

עבודה מס' 068924

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות ראיונות ותצפיות בגן ילדים.

8,915 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בסגנונות התמודדות של הגננת עם גילויי תוקפנות בגן. נבחן את הדרכים השונות בהן בוחרת הגננת בעת מצבים המשקפים גילוי תוקפני מצד הילדים בגן. המחקר הנוכחי משלב ארבע גישות עיקריות ומרכזיות שעלו ממחקרנו כשכיחות ביותר דרכם פעלה הגננת במפגש עם קונפליקטים יומיומיים. שדה מחקרנו הוא גן פרטי. בגן שלוש קבוצות גיל כאשר התמקדנו בקבוצת הגיל הגדולה ביותר של ילדים בגילאי שנתיים וחצי עד ארבע שנים.
טענתנו המרכזית במחקר זה כי לגננת ארבע גישות עיקריות בהן היא נוקטת בעת גילוי תוקפני מצד הילד, ובחירת הגננת בגישתה לסיטואציות בגן מהווה נדבך מרכזי באינטראקציה עם הילד והתמודדותה ע"י פעולות להפסקת ההתנהגות התוקפנית ועידוד התנהגות נורמטיבית ורצויה בקרב הילדים.
שאלת המחקר המתבקשת היא: מהן דרכי התמודדות של הגננת עם גילויי תוקפנות בקרב הילדים בגן? כיצד היא משיגה אינטגרציה ביניהם? ובכלל, כיצד מגיבים הילדים לתגובותיה השונות?
ניסיון של מענה לשאלות עיקריות אלה ייעשה תוך כדי תיאור וניתוח תופעות בולטות ושכיחות אלו מאחר שהתנהגות תוקפנית מתרחשת כבר בשלב ההתפתחותי של הילד. יש חשיבות רבה במניעת התוקפנות מגיל צעיר שכן הדבר עשוי להפחית את האלימות בחברה.
ביצענו ראיונות עם הגננת והמטפלת הראשית וכן תצפיות על הילדים בעת פעילותם הטבעית בגן, תוך השמת דגש על אינטראקציה בינם לבין הגננת במהלך שעות היום על מנת שנבחן כמה שיותר תופעות, שכן כל שלב במהלך שיגרת יומם של הילדים מביא עימו אלטרנטיבות שונות להתעוררות גילויים תוקפניים. כל שלב טומן בחובו אינטראקציות האופייניות לו והגדרת מצב משותפת אידיאלית בין הגננת לילדים. את סוגית העברת המסרים המתממשת בידי השיטות בהן פועלת הגננת נבחן תוך התבוננות ברגעי מחלוקת וקונפליקט.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
גוף עבודה: "צופה בנוף ילדות"
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

גילויי תוקפנות נפוצים בקרב ילדים בגן מאחר והם רגישים מאוד בגילאים אלו וקולטים מצבי מתח וקונפליקט בסביבתם. האינטראקציות השונות בין הילדים לעצמם ובין הילדים לבעלי התפקידים הינם חלק בלתי נפרד מהאווירה הכללית בגן העלולים להעלות אצל חלק מהילדים את רמת החרדה ולעיתים אף להוביל להתנהגות תוקפנית ללא סיבה נראית לעין (קבלסון, 2003).

תגים:

תוקפנות · גיל הרך · גן ילדים · אלימות · זעם · התפתחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דרכי התמודדות של הגננת עם גילויי תוקפנות בגן", סמינריון אודות "דרכי התמודדות של הגננת עם גילויי תוקפנות בגן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.