היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות סוציאליות למהגרי עבודה/עובדים זרים

עבודה מס' 068828

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת זכויותיהם הסוציאליות של העובדים הזרים מול אלה של העובדים ישראליים.

21,548 מילים ,110 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

חדשות לבקרים מתפרסמות בעיתונים כתבות המתייחסות למעמדם של העובדים הזרים בישראל בהקשרים שונים.
בתאריך 10.4.03 פורסמה כתבה בעיתון גלובס שכותרתה "אני מציע שיפרישו הטבות סוציאליות לעובדים זרים כספים אלה יישמרו בקרן, והעובדים הזרים יקבלו את כספם כשיעזבו את הארץ" (פרופ' רפי מלניק). מאידך גיסא, בכתבה שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות מתאריך 28.03.08 תחת הכותרת "ארגון זכויות אדם בינלאומי: ישראל מנצלת עובדים זרים". הכתבה מציגה דו"ח מיוחד שחיבר הארגון (FIDH)המציג את אופן הניצול של העובדים הזרים בישראל: "זכויותיהם של עובדים זרים מופרות באופן שיטתי, שני שלישים מהעובדים שוהים בישראל באופן בלתי חוקי, וחוששים לדווח על ניצול במקום העבודה, מחשש שיגורשו".
הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם קראה לישראל לחתום על אמנת האו"ם להגנה על זכויות עובדים זרים ולהתחייב ליישם את עיקרי האמנה. דובר במשרד החוץ בירושלים, יונתן פלד, הגיב על הדו"ח: "ישראל היא מדינה דמוקרטית ושומרת חוק, שאזרחיה נהנים מחירות ומכל הזכויות הדמוקרטיות, וזה נכון גם לגבי תיירים ועובדים זרים".
אין ספק כי מעמד העובדים הזרים בישראל מעורר תהיות רבות, גם חוקרים רבים ניסו לפענח סוגיה זו, בעזרת מחקרים רבים. "כל חבר שלגביו עומדת אמנה זו בתקפה מתחייב לנהוג במהגרים הנמצאים בהיתר בתחומי ארצו, ללא הפלייה מטעמי אזרחות, לאום, דת או מין, יחס שלא יהא נופל מזה שהוא נוהג באזרחיו שלו" (מתוך אמנה מס' 97 של ארגון העבודה הבינ"ל).

שאלות המחקר שהנני מעלה בעבודתי הן: האם קיימת הלימה בין הזכויות הסוציאליות המגיעות על פי חוק לעובד ישראלי לבין אלו המגיעות לעובד זר, וכן האם ההתאמה בזכויות מתקיימות בפועל.

המתודולוגיה בה בחרתי להשתמש הינה סקירה וניתוח של חומר ספרותי רלוונטי הכולל מאמרים בנושא, נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דו"חות ממשלתיים, המוסד לביטוח לאומי ונתונים מארגונים המגינים על זכויותיו של עובד זר: קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח, מכון אדווה, רופאים למען עובדים זרים, קרן סיוע לעובדים הזרים וכו'.
אסקור את מדיניות הרווחה בישראל כפי שבאה לידי ביטוי בחקיקה ובפסקי דין ואבדוק את יישומם הלכה למעשה.
אבחן את מצבם של העובדים הזרים בשוק העבודה בישראל באופן כללי לעומת עובדים ישראליים.
אסקור את החסמים שעומדים בפני העובדים הזרים מלקבל את זכויותהם, את תפיסתם העצמית ומעמדם בחברה הישראלית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקר ספרות
2 א'. הגדרות
2 ב'. רקע כללי-תופעת מהגרי עבודה בעולם ובישראל
2 ג'. נתונים סטטיסטיים על מהגרי עבודה בעולם ובישראל
3. בטחון סוציאלי למהגרי עבודה בעולם
3 א'. מדיניות רווחה בעולם
3 ב'. אמנות בינלאומיות וכללים בינלאומיים שנקבעו בהסכמים.
3 ג'. ארגון העבודה הבינלאומי I.L.O
4. בטחון סוציאלי
4 א'. עובדים ישראליים
4 ב'. עובדים זרים בישראל
5. גישות שונות ביחס למעמד העובדים הזרים במדינת ישראל
5 א'. גישת הפרשנות הצרה
5 ב'. גישת הפרשנות הרחבה
6. עיצוב מדיניות הרווחה לעובדים זרים בישראל
6 א'. חוקים
6 ב'. פסקי דין
7. יישום מדיניות ובעיית החסמים
7 א'. רקע תיאורטי
7 ב'. החסמים המונעים מעובדים זרים את קבלת הזכויות.
7 ג'. קשיים באכיפת החקיקה המגנה.
8. סיכום
8 א. מסקנות ודעה אישית בנושא.
8 ב. המלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גוטליב ואמיר (2005) ציינו את דחיקתם של עובדים ישראלים מעוטי השכלה מתעסוקה במגזר העסקי ואת ירידת שכרם כתוצאה מכניסתם של עובדים זרים. המחברים מצאו גם כי בשנים 1990-2000 הסתברות היציאה מתעסוקה, ואף הנשירה מכוח העבודה, בקרב גברים ישראלים צעירים מעוטי השכלה שעבדו בענפי הבינוי והחקלאות, ששיעור העסקת הזרים בהם גדל הייתה גבוהה ביחס לקבוצות אחרות.
בקרב קובעי מדיניות מקובלת ההנחה כי הזרים דחקו את ישראלים מיעוטי השכלה ממקומות עבודתם, ואולם הנחה זו טרם בוססה דיה בדרך מחקרית.

תגים:

עובדים זרים · ביטחון סוציאלי · הסדר כבילה · שוק העבודה · מהגרי עבודה · מדיניות רווחה · עקרון השוויון · GUEST WORKES · חוק בינלאומי · זכויות אדם · אמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות סוציאליות למהגרי עבודה/עובדים זרים", סמינריון אודות "זכויות סוציאליות למהגרי עבודה/עובדים זרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.