היישום אינו מחובר לאינטרנט

עובדים זרים במדינת ישראל

עבודה מס' 068769

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזכויות הסוציאליות של עובדים זרים במדינת ישראל, לאור צביונה הייחודי כ"מדינת היהודים".

11,790 מילים ,39 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בנושא הזכויות הסוציאליות של עובדים זרים במדינת ישראל, לאור צביונה הייחודי כ"מדינת היהודים".
שאלת המחקר: באיזה מידה מאפיינים הסדרי זכויות מהגרי העבודה (עובדים זרים) עפ"י ניסוחם בחוק הישראלי, את הגדרתה של מדינת ישראל כ"מדינת היהודים" (מדינת עלייה)?
על מנת לנסות ולענות על שאלת מחקר זו, אבחן את ההסדרים החוקיים הקיימים בישראל, תוך התמקדות בהשפעתם ומשמעותם בתחום הזכויות הסוציאליות לעובדים הזרים בישראל, לצד התייחסות לייחודיותה של מדינת ישראל כמדינת לאום יהודית.
הפרק הראשון: "עובדים זרים, מהגרי עבודה בישראל; רקע והיסטוריה" יהווה סקירה על התפתחותה של "עבודה זרה" בישראל לאורך השנים. בפרק אפרט על השינויים שחלו בכלכלת ישראל לצד השינויים הפוליטיים אשר יחד הביאו את ישראל לפתוח שעריה למהגרי עבודה.
הפרק השני: "הגירת עבודה;אפיונים סוציו-דמוגרפיים של מהגרי העבודה בישראל, מאפייניהם ככוח עבודה זול- תרומה כלכלית לישראל" יעסוק במאפייניהם של העובדים הזרים עצמם, ענפי הכלכלה העיקריים בהם הם משתתפים, וכן מידע ונתונים רלוונטיים.
הפרק השלישי: "עובדים זרים, חוקי יסוד, ומה שבניהם" יעסוק בדיון על זכויותיהם של העובדים הזרים מכוח מגילת העצמאות ושני חוקי היסוד: כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק הקיימים בישראל.
הפרק הרביעי: "ההסדר הקיים, המימד החוקי" יפרט את עיקרי החוקים והסעיפים הרלוונטיים הקיימים בישראל בנוגע לזכויותיהם של עובדים זרים ואופן העסקתם, בלשון החוק, תוך ביאורים והסברים רלוונטיים.
הפרק החמישי: "השלכות ההסדר החוקי על הגישה לעובדים זרים בישראל" יהווה אינטגרציה של כל הנושאים שנבחנו בפרקים השונים בעבודה, תוך בחינת שני מישורים עיקריים: גישה ממשלתית וגישה ציבורית.
הפרק השישי: "דיון ומסקנות" יהווה סיכום לעבודה, תוך בדיקה האם קיבלה שאלת המחקר מענה. בפרק זה גם אביע את דעתי האישית בנושא לאור כתיבת עבודה זו.
העבודה מתבססת על שיטת מחקר של סקירת ספרות ויישום חומר הלימוד והדיונים בקורס "ביטחון סוציאלי" במסגרתו נכתבה עבודה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: עובדים זרים, מהגרי עבודה בישראל; רקע והיסטוריה
פרק שני: הגירת עבודה;אפיונים סוציו-דמוגרפיים של מהגרי העבודה בישראל, מאפייניהם ככוח עבודה זול- תרומה כלכלית לישראל
2.1 ענף החקלאות
2.2 ענף הבניין
2.3 ענף הסיעוד
פרק שלישי: עובדים זרים, חוקי יסוד, ומה שבניהם
3.1 מגילת העצמאות
3.2 חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, התשל"ב-1992
3.3 חוק יסוד: חופש העיסוק, התשנ"ד-1994
פרק רביעי: ההסדר הקיים, המימד החוקי
4.1 חוק עובדים זרים, התשנ"א-1991
4.2 חוק ביטוח לאומי, התשנ"ד-1994
פרק חמישי: השלכות ההסדר החוקי על הגישה לעובדים זרים בישראל
5.1 גישה ממשלתית
5.2 גישה ציבורית
פרק שישי: דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדינות אלו ראו במהגרי העבודה ככוח אשר ניתן להזמינו בשעת מחסור, להשתמש בו באופן זול ויעיל ולהיפטר ממנו בעיתות אבטלה ומיתון. אך הנחה זו נכשלה מול מבחן המציאות, זמניות מהגרי עבודה אלה הפכה לקביעות ויצרה את "בעיית ההגירה" המוכרת לנו כיום. ה"אורחים" הפכו לתושבי קבע למרות התנגדות וניסיון המדינות המארחות לתקן תקנות ולנסח מדיניות שתמנע קביעותן של עובדים אלה. אמרה קלישיאתית ידועה אך רלוונטית בהקשר זה של מקס פריש היא "הבאנו עובדים וקיבלנו בני אדם", היא שבעצם מתארת את הבעייתיות העמוקה בהתייחסות למהגרי עבודה כאל אורחים, זמניים, אשר תכליתם בעבודתם. (קמפ, א. ורייכמן, ר. 2008, קמפ, א. ורייכמן ר. 2003)

תגים:

הגירת עבודה · עובדים זרים · ביטחון סוציאלי · זכויות יסוד · חופש העיסוק · ביטוח לאומי · חוק עובדים זרים · מוסר · מהגרי עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עובדים זרים במדינת ישראל", סמינריון אודות "עובדים זרים במדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.