היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות נטייה מינית ודימוי גוף על מצב הרוח בקרב גברים

עבודה מס' 068767

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע באמצעות הצגת תמונות ומילוי שאלון.

3,695 מילים ,12 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מחקר זה בוחן השפעות של נטייה מינית ודימוי גוף על מצב הרוח בקרב גברים. באמצעות חשיפת הנבדקים לתמונות המציגות אידיאל גוף גברי או לתמונות גברים אשר לא עונים על אידיאל זה, ביקשנו להשפיע על דימוי גופם של הנבדקים ולבחון כיצד משתנה מצב רוחם בהתאם. בנוסף ביקשנו לבדוק את ההבדל שבין מצב הרוח של סטרייטים לבין זה של הומואים. במחקר השתתפו 57 גברים (26 סטרייטים ו-31 הומואים) בגילאי 21-34. במבחן T בלתי תלוי נמצא כי המניפולציה לא הצליחה לשנות את דימוי הגוף של הנבדקים. ממצא זה אינו עולה בקנה אחד עם אחת מהנחות המוצא של המחקר לפיה, חשיפה למדיה משפיעה על דימוי הגוף. בניגוד להשערה הראשונה והשנייה, לא נמצאה השפעה של דימוי גוף על מצב הרוח וכן לא נמצאה אינטראקציה בין דימוי גוף ונטייה מינית בהשפעתם על מצב הרוח. בנוסף, בניגוד להשערה השלישית לא נמצא הבדל בין מצב רוחם של גברים הומואים לבין זה של גברים סטרייטים. ממצא זה אינו מאשש את ההנחה כי גברים הומואים, כקבוצת מיעוט, חשים סטרס המשפיע על רווחתם הנפשית.

קטע מהעבודה:

מחקרם של טאגר, גוד ומוריסון (Tager, Good & Morrison ,2006) ממקד את הדיון אודות דימוי הגוף במין הגברי. ממחקרם עולה כי גברים כמו נשים, משווים את גופם לדימויים המייצגים אידיאל גברי ומודדים את ערכם לפי אידיאל זה. שלא כמו נשים, גברים לא רודפים אחרי אידיאל הרזון. דימוי הגוף הגברי מורכב מסטראוטיפים גבריים ומבטא כוח, שליטה וחוזק. גברים יביעו יותר חוסר שביעות רצון מגודל שריריהם ומצורתם וישאפו להיות יותר שריריים בעיקר בפלג גופם העליון. כך שדימוי גוף נמוך בקרב גברים נובע מתפיסתם את עצמם כבעלי מבנה גוף קטן וחלש (Dillon, Copeland & Peters, 1999).

תגים:

דימוי גוף · הומוסקסואליות · נטייה מינית · מצב רוח · גברים · אידיאל הגוף · הומו · מגדר · פרסומות · דימוי עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות נטייה מינית ודימוי גוף על מצב הרוח בקרב גברים", סמינריון אודות "השפעות נטייה מינית ודימוי גוף על מצב הרוח בקרב גברים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.