היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בילדים מאתגרים בעזרת בע"ח

עבודה מס' 068680

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שבוצע באמצעות תצפיות.

5,836 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בביטוי של קשר שבין האדם לחיות מחמד אצל ילדים ותתמקד בטיפול בילדים מאתגרים בעזרת בעלי חיים. החלק הראשון של העבודה סוקר את תהליך המגע עם החיות וכיצד הוא יכול לעזור לילדים. נמצא כי המגע עם החיות יכול לעזור בתחומים רבים: בעיקר בתחומים הרגשיים. הילד יכול להתעסק עם בעל חיים ואינו חייב לתת לה דין וחשבון על מעשיו, היות והיא אינה שופטת אותו על כל צעד ושעל.
מטרת המחקר הייתה לסקור, לבדוק ולהביא ממצאים בסוגיית התרפיה באמצעות בעלי חיים. בין השאר, נבדקו להלן כיצד ניתן לטפל באמצעות בעלי חיים בילדים מאתגרים בעלי בעיות וקשיים ומהן התיאוריות והמחקרים המסבירים באיזה אופן ומדוע יכולות חיות מחמד לעזור לילדים חריגים להקל על מוגבלותם וחסרונותיהם.
המחקר הנוכחי בוצע בשיטה האיכותנית וכלי המחקר כללו 20 תצפיות וסקירת ספרות מחקרית בנושא. התצפיות נערכו בסביבה הטבעית של הנבדקים, פינות חי, שבה היו התלמידים המאתגרים, בנים ובנות בגילאי 13-16 לומדים בחינוך מיוחד.
ממצאי המחקר מעלים כי טיפול בילדים מאתגרים בעזרת בעלי חיים מביא לשיפורים הן בצד הגופני, ההתנהגותי, החברתי, הרגשי והקוגנטיבי-לימודי. תוצאות המחקר עולים בקנה אחד עם מחקרים רבים המוכיחים, כי חיות מחמד יכולות לתרום לאיכות חייהם של בני האדם, ומסוגלות לעזור לו עזרה מעשית או תרפויטית ובעיקר בקרב ילדים מאתגרים.

תוכן עניינים:
תקציר
פרק א' מבוא
פרק ב' סקירת ספרות
פרק ג' מתודולוגיה
פרק ד' ממצאים
פרק ה' סכום ממצאיים
פרק ו' דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק מסקירת הספרות לקוחה ממאמרי אינטרנט.

קטע מהעבודה:

שלו (1996), בספרו "המרפא הפרוותי", מגדיר "תרפיה באמצעות בעלי חיים" כשימוש בחיות מחמד כעזר טיפולי ושיקומי לטיפול במגוון רחב של מצוקות פיזיות ונפשיות גם יחד. מדובר בתחום הוליסטי, המשלב ידע ומומחיות מתחומים שונים (ביולוגיה, זואולוגיה, פסיכולוגיה, חינוך מיוחד וכן הלאה). אולם, הידע כשלעצמו אינו מספיק כדי להפעיל תכנית זו. מעל הכל, נדרשת מן האדם מנה גדושה של אהבה לחיות ולאדם והרבה התמדה ורצון.

תגים:

ילדים מאתגרים · טיפול · בעלי חיים · תרפיה · חינוך מיוחד · חריג · חריגים · תרפיה · בעלי חיים · חיות · חיות מחמד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בילדים מאתגרים בעזרת בע"ח", סמינריון אודות "טיפול בילדים מאתגרים בעזרת בע"ח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.