היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בסמים בקרב הסובלים מהפרעה נפשית בכלל וסכיזופרניה כפרט (הצעת מחקר)

עבודה מס' 068594

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מספר מחקרים והצעה למחקר.

2,039 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נושא של שימוש בסמים בקרב הסובלים מהפרעה נפשית בכלל וסכיזופרניה כפרט נחקר רבות בתקופה האחרונה. התגלו השפעות רבות של שימוש בסמים על מהלך המחלה: החרפה של סימפטומים, עמידות בפני טיפול תרופתי, אשפוזים חוזרים. לגבי סובלים מסכיזופרניה זה נכון פי כמה. מדוע לוקה במחלה זו נוטל סם? לא בהכרח כדי ליהנות. לעתים קרובות הוא רואה בסם תרופה, שתפחית במיידי את הסבל הנוראי ממחלה, הרי תרופות קונבנציונאליות גורמות לדעתם לסבל רב יותר. החיים שלהם חסרי תכלית ותוכן - סם ממלא את הוואקום הזה בתחושת שלווה שכה חסרה לסכיזופרן. בשל שיפוטם הלקוי, הסובלים מסכיזופרניה אינם מסוגלים לאמוד את נזקי השימוש בסמים לטווח הרחוק. והנזקים כאמור, אדירים. ידוע שתחת השפעת הסמים האדם הכי שפוי ורגוע יתנהג לפעמים בצורה אלימה. לכן מסקרן אותי לדעת האם שימוש בסמים מכל סוג שהוא בעבר ובהווה הופך את הלוקה בסכיזופרניה פרנואידית למסוכן יותר כלפי עצמו או כלפי אחרים בהשוואה לסכיזופרנים פרנואידיים אשר אינם נוטלים סמים לא חוקיים. הבחירה באבחנה ספציפית תעזור ביצירת קבוצות השוואה אחידות והומוגניות ולא תהיה השפעה להבדל בין האבחנות. הבחירה בסוג פרנואידי של סכיזופרניה נובע מכך שהסובלים מסוג זה של המחלה נחשבים למטופלים עם גילויי האלימות הנפוצים ביותר (בשל התמודדות מתמדת עם העולם העוין והמאיים). המחקר יערך בקרב מאושפזים במחלקות פסיכיאטריות בגלל נגישות של האוכלוסייה הנחקרת, נגישות הנתונים לגבי אותה אוכלוסיה, וגם בגלל מטרת המחקר: לזהות תת קבוצת מאושפזים גדולה עם פוטנציאל גבוה להתנהגות מסוכנת. מודעות לכך והערכות מראש יסיעו למנוע אירועי אלימות רבים ומסוכנים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2.רקע תיאורטי
3. ניסוח שאלת מחקר מרכזית
4. הצעת מערך מחקר
5. שיטת איסוף נתונים
6. שיטת הדגימה
7. אופן ניתוח השערת המחקר

קטע מהעבודה:

התופעה שימוש בסמים על-ידי חולים המאושפזים בבתי-חולים פסיכיאטריים היא תופעה מוכרת ושכיחה שנסקרה נרחבות בספרות המקצועית. Modestin ועמיתיו (1997) דיווחו על 20% משתמשים בסמים "קשים" כמו אופיאטים או קוקאין ו-30% שצרכו חומרים אסורים אחרים בקרב מאושפזים במחלקה פסיכיאטרית חריפה. בסקר נרחב שערכו Regier ואח' (1990) בקרב אוכלוסייה של כ- 20.000 נבדקים נמצאה Comorbidity (תחלואה כפולה) של 15%. במחקר שנערך בנושא זה בישראל (כץ ועמיתיו, 2000) כשליש מהנבדקים דיווחו על נטילה משמעותית של סמים בעברם. אצל קרוב לרבע מהנבדקים נמצאו עקבות סמים בשתן. ממצאים אלה מעידים על עלייה משמעותית בתופעת השימוש בסמים בישראל על ידי חולי נפש המתאשפזים אשפוז פסיכיאטרי.

תגים:

שיטות מחקר · השערת מחקר · הצעת מחקר · שיטת דגימה · שימוש בסמים · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בסמים בקרב הסובלים מהפרעה נפשית בכלל וסכיזופרניה כפרט (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "שימוש בסמים בקרב הסובלים מהפרעה נפשית בכלל וסכיזופרניה כפרט (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.