היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשי בדרמה הישראלית

עבודה מס' 068522

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמות האישה בסדרת הטלביזיה- "הבורר"

4,258 מילים ,16 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לאמצעי התקשורת יכולת לייצג את העולם באופנים שונים ולהבנות לנו משמעות אודותיו. אמצעי התקשורת מסייעים לנו, כצופים, להבנות ולעצב את תפיסותינו לגבי המציאות- לגבי החברה, הפוליטיקה, הכלכלה, ואת תפיסתנו העצמית, אל מול ה-"אחרים"- מכלול הפרטים המאכלסים את הקבוצות השונות בחברה. זהו תהליך סימבולי, בו נוצרת ומתגבשת תחושת ה-"אנחנו" אל מול ה-"הם" (פירסט, 2001). הבניית והגדרת האחר, היא הכרחית להגדרת העצמי. כל חברה זקוקה לדמות של "אחר" כדי לאבחן את עצמה בשונה ממנו (כהן, 2001). אולם, כאשר ההבניה הזו נעשית על ידי אמצעי התקשורת עלינו לשאול את עצמנו - האם הדברים הם באמת כפי שהם מיוצגים על מסך הטלוויזיה? מטרת מחקר זה לבחון את ייצוג דמות האישה בדרמה הטלוויזיונית, באמצעות ניתוח של הדמויות הנשיות בדרמה הישראלית "הבורר". כיצד מיוצגת האישה בדרמה? האם היא מיוצגת באופן חיובי או שלילי? האם היא מיוצגת בצורה המשקפת מציאות? האם קיים כלל ניסיון לשקף מציאות בייצוג האישה בדרמה?
בעבודה זו אנסה להבין כיצד מוצגת האישה בסדרת טלוויזיה הנוגעת לחיי המאפיה בישראל. הסדרה צולמה ומתרחשת במאה העשרים ואחת, כך שהייתי מצפה לדמות נשית אשר תוצג כשווה לבעלה או לגברים האחרים בסדרה. עם זאת, הסדרה עוסקת בעולם התחתון ובחיי המאפיה אשר במשך שנים רבות שימרה את המבנה הפטריארכאלי. המאפיה הפקידה בידיהם של הגברים את ניהול העסקים, קבלת ההחלטות והבעת הדעה, בעוד הנשים היו מופקדות על ניהול משק הבית, אי התערבות בעסקים וטיפוח המראה החיצוני שלהן. טענתי היא כי על אף הגישה הליברלית של המאה העשרים ואחת, וקידום מעמד האישה בחברה, אפיוני הדמויות הנשיות בדרמה ימשיכו לענות על הסטריאוטיפים המוכרים לנו מהעבר.

קטע מהעבודה:

מתוך אידיאולוגיה פוליטית ותסכול אישי העלו נשים את הטענה כי נשים אינן שונות מגברים, וכל שוני- אם מתגלה כזה- מקורו בהיסטוריה ממושכת של דיכוי (סמילנסקי, 1989). עצם המושג- מגדר- הוצע כבסיס לדיון ביקורתי על אודות קיומם של הסדרים חברתיים מבניים המבוססים על החלוקה למינים. עם התפתחות הביקורת הפמיניסטית הלכה והתגבשה התפיסה כי ההבחנה בין המינים אינה מבוססת על אמת אנושית ביולוגית מובהקת, אלא על הבניה חברתית שמתמסדת ויוצרת משטר וסדר חברתי ממוגדר (הרצוג, 2006).

תגים:

מגדר · פמניזם · נשים · אישה · דמות האישה · ייצוג נשים · סדרות · טלביזיה · טלוויזיה · נשים בתקשורת · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשי בדרמה הישראלית", סמינריון אודות "ייצוג נשי בדרמה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.