היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליכים סינקרטיים בחגיגות חג הנובי גוד בקרב מהגרי בריה"מ לשעבר

עבודה מס' 068506

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות מחקר איכותני (ראיונות)

23,503 מילים ,37 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בתחילתו של המחקר המחשבה הייתה כי מהגרי ברית המועצות לשעבר חוגגים את חג המולד, שהוא חג נוצרי, אך במסגרת הראיונות גילינו כי אין המדובר בחג המולד, אלא בחג הנקרא נובי גוד. למעשה, מכיוון שהשלטון הסובייטי בברית המועצות לשעבר חדר לכל תחומי החיים בציבור ולא אפשר קיום של דת, לא התאפשרו חגיגות חגים המשלבים בתוכם דת. לכן נחגגו חגים אזרחיים כדוגמת חג הנובי גוד. משמעותו של חג זה בתרגום ישיר מהשפה הרוסית היא "שנה חדשה".
מחקר איכותני זה עוסק בחג הנובי גוד, שהוא כאמור חג הנחגג בקרב מהגרי ברית המועצות לשעבר. מטרת המחקר הייתה לבדוק האם וכיצד נוצרו תהליכים סינקרטיים בחגיגת חג זה בקרב מהגרי ברית המועצות לשעבר, אשר היגרו לארץ בשנות ה-90. במסגרת המחקר נערכה השוואה בין חגיגת החג בקרה מהגרים אלה בארץ המוצא, כלומר בברית המועצות לשעבר, לבין חגיגת החג בקרב מהגרים אלה בארץ.
אוכלוסיית המחקר מונה 10 נבדקות אשר היגרו לישראל בשנות ה-90.
המחקר מתבסס על ניתוח מקורות ראשוניים ומשניים. המקורות המשניים עליהם מתבסס המחקר הם המאמרים האקדמיים. המקורות הראשוניים עליהם מתבסס המחקר הם יומנים ופורומים שמקורם באינטרנט וכן על נתונים שנאספו באמצעות ראיונות מובנים למחצה.

תוכן עניינים:
1 תקציר
2 מבוא
2.1 סינקרטיזם
2.2 השוואות מודל הסינקרטיזם למודלים אחרים
מודל האסימילציה (=טמיעה)
הגישה האבולוציונית
הגישה הפונקציונאלית
גישות סוציולוגיות ביקורתיות
פלורליזם ורב תרבותיות
2.3 חג
2.4 מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
הליך המחקר
כלי המחקר
3 רקע
3.1 נובי גוד
ראש השנה האזרחי
מתנות
דד ארוז
עץ אשוח
אוכל (כולל מתכונים)
3.2 רקע היסטורי
הגירה וקליטה
בארץ המוצא
ההגירה
מאפייני ההגירה
קליטה
4 ממצאים
4.1 חגיגות חג הנובי גוד בארץ המוצא
4.2 חגיגות חג הנובי גוד בארץ ישראל
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה
7 נספחים (תמלילי הראיונות)

קטע מהעבודה:

כעת נציג מספר חוקרים אשר דנים במונח סינקרטיזם בהקשר דתי. הראשון שבהם הוא Vroom אשר מציג במאמרו את הגדרתו של דרוגר למונח סינקטיזם כהתמודדות עם חדירה לנושאים פנים דתיים. בדיון במונח זה מכליל דרוגר תהליכים בהם אמונות ומעשים יוצרים זרם דתי או השקפת חיים, המאומצים ע"י אנשים מסוימים בזרם דתי אחר וכתוצאה מכך מחקים אותם או משלבים אותם. בנדיק קרמנר דן אף הוא בסינקרטיזם דתי ולטענתו- דתות הן יחידות תרבותיות סגורות ומשמעותו של כל אלמנט נקבעת על ידי השלם. לפי ראייה זו אימוץ של דת אחת ואלמנטים של דת אחרת הוא סינקטיזם דתי. מאחר ואמונות דתיות כוללות אלמנטים ודגשים שונים, אדם לא ינגיד דת אחת בשנייה כיחידה סגורה אלא יאמץ כמה שיותר תובנות ממקומות אחרים. אימוץ זה ייעשה מתוך שאיפה לפרש הכול במציאות שהוא חווה. פרשנות של מסורות דתיות תהא שכיחה יותר בחברה פלורליסטית דתית, מאשר בחברה בעלת השקפת עולם אחת (Leopold And Jensen, 2004).

תגים:

סינקטיזם · חג הנובי גוד · מהגרים · ברית המועצות · עולים חדשים · עליה וקליטה · רוסים · מנהגים · תרבות · סינקריטיזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליכים סינקרטיים בחגיגות חג הנובי גוד בקרב מהגרי בריה"מ לשעבר", סמינריון אודות "תהליכים סינקרטיים בחגיגות חג הנובי גוד בקרב מהגרי בריה"מ לשעבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.