היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת חגים על תשואת שוק ההון

עבודה מס' 070181

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת התשואות של מדד ת"א 75 ומניית טבע בחגים שונים בישראל במהלך השנים 2002-2012.

5,484 מילים ,21 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

החגים שנבחרו לצורך בחינת ההשפעה הם: פורים פסח, שבועות, ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמיני עצרת, חנוכה ויום העצמאות. חגים אלו נבחרו משום שנעשה בהם שימוש במחקר מקביל על שוק ההון בארה"ב ומשום שהם החגים היהודים "הגדולים" בישראל.
על מנת לבדוק את השפעת החגים על תשואת שוק ההון בימי החג נבחנו נתונים על מדד ת"א 75 ועל מניית טבע במהלך השנים 2002-2012. נעשה שימוש בסדרות זמן עתיות באמצעות רגרסיות OLS. ניתוח ההשפעה של החגים נעשה ע"י שימוש במשתני דמי של החגים ספציפיים על מודל שוק וע"י ניתוח של חלונות זמן לפני ואחרי יום המסחר האחרון של המניה לפני היציאה לחופש, במידה ויש כזה. מודל השוק בו נעשה שימוש הוא מודל פשוט על פיו הוסברו תשואות מניית טבע ומדד ת"א 75 ע"י תשואת מדד ת"א 25.
מקור המידע העיקרי לעבודה זו הוא הבורסה לני"ע ממנה נלקחו שערי מניית ת"א והמדדים ת"א 75 ות"א 25. איסוף ימי החגים באופן מדוייק עבור 11 שנים נעשה באופן באופן ידני.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. מבוא
3. סקירת ספרות
4. מבנה הנתונים
5. מתודולוגיה
6. תוצאות
7. סיכום, מגבלות המחקר ומחקר עתידי
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

(Mehran, Meisami & Busenbark, 2012) בדקו את השפעת החגים היהודיים על תשואת שוק המניות בארה"ב. הם עשו שימשו בשיטת event study ורגרסיות על מנת לקבוע תשואות חריגות של מניות בחלונות זמן סביב החגים. המחקר מראה שבמהלך השנים 1990-2009 קיימת עליה ממוצעת של עד פי 32 בימי חג יהודיים מאשר בשאר ימי המסחר בשנה.

תגים:

בורסה · שוק ההון · רגרסיה · מניות · השקעות · תשואות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת חגים על תשואת שוק ההון", סמינריון אודות "השפעת חגים על תשואת שוק ההון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.