היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיקה בין שוק ההון הישראלי לשוק ההון האמריקאי

עבודה מס' 068540

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר אמפירי על מדד הנאסד"ק ומדד המעו"ף.

7,047 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות ישנו קשר הדוק בין התנהגות בורסות העולם לבין התנהגות הבורסה המקומית. אין ספק שככל שהכלכלה הישראלית נהייתה מעורה יותר ויותר בכלכלה העולמית עקב חשיפתה לתהליכי הגלובליזציה המקיפים אותה מכל עבר, כך הושפעה הבורסה הישראלית הקטנה ישירות מתנועות גלובליות ומגמות עולמיות מסוימות שבעיקר הוכתבו ע"י הבורסה בארה"ב.
דוגמא לכך הוא המשבר הפיננסי הבינלאומי שפרץ בשיא עוצמתו בספטמבר 2008 עם קריסת בית ההשקעות "ליהמן ברדרס" והלאמות של גופים פיננסיים גדולים בארה"ב ובאירופה. הזעזועים בשווקים הבינלאומיים הגיעו גם לשוק המקומי והביאו לירידות שערים חדות,כאשר בסיכום החודשים ספט'-אוק' ירד מדד ת"א 25 ב- 22% למרות שת"א הייתה רחוקה ממוקד הרעש והתמונה המקרו כלכלית המקומית הייתה חיובית.
בעבודה זו אנסה לבחון את הזיקה בין שוק ההון הישראלי לשוק ההון האמריקאי במטרה להבין ולבדוק האם היא אכן קיימת, לאיזה כיוון היא פועלת ומה השלכותיה השונות.
העבודה תכלול: סקירה של ספרות מקצועית בתחום-אשר תבחן את "עשור הזהב של שוק המניות" והשינויים הרבים שחלו בבורסה החל ממעבר למערכת "רצף"(באופן ממוחשב ויעיל) דרך השקת שוק הנגזרים על מדד ת"א ב 1993 ועד השקת "מאיה" בשנת 2000 להפצת דיווחי החברות באמצעות אתר האינטרנט של הבורסה (אברמוב וברונפלד,2001). בנוסף אפרט על הזיקה בין שוקי ההון העיקריים באירופה לשוק ההון האמריקאי.
הדיון התיאורטי יתמקד ב"חוק הרישום הכפול" והשלכותיו על המסחר וידון בהשפעת הגלובליזציה תוך כדי התייחסות למשבר האחרון וכן את "אפקט יום א" שממחיש את פעילות משקיעי החוץ בבורסה בת"א.
דיון אמפירי ינתח מחקרים שרובם יתמקדו ב"חוק הרישום הכפול", עבודות קודמות ומחקר אמפירי שערכתי ע"י בדיקת תשואות חודשיות לאורך תקופה של 5 שנים אחרונות בין המדדים המובילים בשני השווקים, מדד הנאסד"ק ומדד המעו"ף, במטרה לבדוק האם קיימת קורלציה בין השווקים. כן ערכתי השוואה של התוצאות לבדיקה בין מדד הנאסד"ק למדד הפוטסי (ברטניה)/ למדד הדקס (גרמניה).
לבסוף תובאנה המסקנות בפרק המסכם וכן הרשימה הביבליוגרפית בה נעזרתי.

תוכן עניינים:
חלק א-מבוא
חלק ב-סקירת ספרות מקצועית:
ב.1- הרקע להתפתחות שוק ההון הישראלי
ב.2-הזיקה בין הבורסה בארה"ב לבורסות העיקריות באירופה
חלק ג'- חלק תיאורטי דיון והשערות:
ג.1-חוק הרישום הכפול
ג.2: אפקט יום א'
ג.3: הבורסה בראי המשבר הפיננסי הבינלאומי
חלק ד- חלק אמפירי: דיון ובדיקה על הזיקה בין הבורסות
חלק ה- סיכום ומסקנות
חלק ו-ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי מחקרים המתאמים בין שוקי ההון בעולם גוברים בשנים האחרונות, אך בתקופות של תנודתיות גבוה בשווקים, כלומר כאשר הבורסות יורדות או עולות בחדות, המתאם בין השווקים נוטה לגדול באופן משמעותי (1998,(Sumsel.
בדיקה שנעשתה בין הבורסה בארה"ב (במדד ה-S&P500) לבין הבורסות העיקריות באירופה: גרמניה(DAX), שוויץ(SSMI), צרפת(CAC40) ובריטניה (FT100) נמצאו מתאמים גבוהים ביותר בין כל אחת מהבורסות באירופה לבין הבורסה בארה"ב, ערכם של המתאמים נא בין 0.663 לבין 0.803 , ערכם של מתאמים אלו אף בין הגבוהים ממדינות העולם לדוגמא בהשוואה למדינות אסיה כגון יפן (מדד הניקיי225) אשר עומד על 0.3.

תגים:

שוק ההון · מניות · השקעות · גלובליזציה · אפקא יום א · מסחר במניות · ניירות ערך · משבר כלכלי · המשבר הכלכלי · המשבר הפיננסי · כלכלה בינלאומית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיקה בין שוק ההון הישראלי לשוק ההון האמריקאי", סמינריון אודות "הזיקה בין שוק ההון הישראלי לשוק ההון האמריקאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.