היישום אינו מחובר לאינטרנט

השביתה ככלי להשגת שיפור תנאי העסקה

עבודה מס' 068211

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מידת יעילות השביתות על השגת דרישות השובתים, (חקר מקרה שביתת ארגון המורים העל יסודיים שאירע בשנת 2007).

7,000 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לסקור את נושא השביתות ככלל והשביתות בישראל בפרט תוך התמקדות בשאלה: האם שביתות אכן משפיעות ומשיגות את המטרה של העלאת רמת השכר של העובדים?
חשיבות הדיון בשאלה זו היא היותה דרך מסוימת לבחינת יעילותה הכלכלית של השביתה, הן עבור השובתים והן עבור הריבון.
לצורך מיקוד הנושא אציג את מקרה שביתת ארגון המורים העל-יסודיים בשנת 2007, שביתה שהייתה לארוכה בהיסטורית מערכת החינוך בישראל, שביתה ייחודית שזכורה לכולנו כמאבק אידיאולוגי בנוסף למאבק הכלכלי.

בחרתי לעסוק בחקר מקרה זה לאור שביתת סגל המנחים באוניברסיטה הפתוחה, אשר פגעה בי כסטודנטית באופן ישיר וייצגה דרישות כלפי גוף האוניברסיטה הפתוחה בפרט ומערכת החינוך בכלל.
השביתה באוניברסיטה הפתוחה התקיימה כמחאה על סירובה של הנהלת האוניברסיטה ''לעגן את שכרם של חברי הסגל בהסכם קיבוצי כפי שנעשה כבר בכל האוניברסיטאות בארץ''.

מאחר ובזמן כתיבת עבודה זו, עדיין לא הגיעו הצדדים להסכמות ברורות, בחרתי לאתר בהיסטוריה שביתה בעלת אופי דומה ולהתמקד בניתוחה.
בעבודה זו אנסה לבדוק האם במקרה דנן הושגה המטרה של העלאת שכר המורים ובאיזה מידה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שביתות - רקע תיאורטי
מבוא
מהי שביתה?
החרות לשבות או הזכות לשבות
הגבלות על הזכות לשבות
סוגי שביתות
גורמים וסיבות לשביתות
תוצאות השביתות
3. שביתות בישראל
מבוא
השביתות בישראל בהשוואה בינלאומית
חיתוך השביתות בישראל לפי תוצאה
4. שביתות ארגון המורים העל-יסודיים
מבוא
הרקע לשביתה הארגון בשנת 2007
עמדות הצדדים
סקירת השביתה
אירועים בולטים במהלך השביתה
עיקרי ההסכם שהושג בין הצדדים ונחתם ב 24/01/08
ניתוח השפעת השביתה על רמת השכר
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שביתה היא צעד חד צדדי של הפסקת עבודה בה נוקטים עובדים כנגד מעסיק או מעסיקים, במסגרת סכסוך שבין העובדים לבין המעסיק. זכות השביתה נחשבת כיום לזכות בסיסית של עובדים בחברה דמוקרטית. הגדרתה הבסיסית הינה הפסקת עבודה זמנית על ידי קבוצת עובדים עקב סכסוך עבודה הקשור ליחסי עובדים ומעבידים.

הגדרת השביתה בישראל אינה מוסדרת במסגרת החוק אלה במסגרת פסיקתו של בית המשפט העליון. דוגמא אחת להגדרתה של שביתה מתוך הפסיקה מובאת להלן:
"שביתה היא פעולת הלחץ מתואמת, הננקטת על-ידי קבוצת עובדים במסגרת המאבק המקצועי של העובדים עם המעביד לשם השגת דרישות בקשר לתנאי עבודתם או בקשר לדרישות של עובדים אחרים שהוצגו למעביד."
הגדרה זו של שביתה מדגישה שלושה מרכיבים בסיסיים וחשובים החוזרים באופן זה או אחר בהגדרת השביתה הן בישראל והן במשפט המשווה.

תגים:

שביתה · שוק העבודה · כלכלת כוח אדם · המגזר הציבורי · מערכת החינוך · שביתת המורים · רן ארז · יחסי עבודה · הוראה · מורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השביתה ככלי להשגת שיפור תנאי העסקה", סמינריון אודות "השביתה ככלי להשגת שיפור תנאי העסקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.