היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות חברת שופרסל עם משבר

עבודה מס' 068203

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ארגוני עפ"י מודלים מעולם הניהול והארגון: אדג'יס, SWOT, פורטר ודרוקר.

5,262 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהתמודדות חברת שופרסל בע"מ עם המשבר שפקד את השוק הקמעוני במדינת ישראל בין השנים 2000 ו-2005.
המקורות לכתיבת העבודה הינם מגוונים: ראיון עם מנהל סניף "שופרסל שלי" בישוב עשרט מר נתן לפידות וכן עם סגנית המנהלת גב' לנה דבר שסייע לגבש תפיסה לגבי התרבות הארגונית והתהליכים שהתמודד עימם הארגון, אתר האינטרנט http://www.shufersal.co.il , כתבות רקע באתרי עיתונות עסקית כגון גלובס ו-the Marker וכן עיתונות כללית מעריב, ידיעות והארץ .
בעבודה שני חלקים: הראשון הינו תיאור של הארגון כיום לאחר חציית המשבר, כולל הבנת המבנים השונים בתוך הארגון ויחסי הממשק השונים - בעיקר מתוך הבנת התרבות הארגונית אשר מאפיינת את הארגון. במהלך פרק זה אני מציג התמודדות של הגורמים השונים עם המציאות הניהולית של הארגון.
חלק שני עוסק בניתוח התהליכים שהוביל הארגון להתמודד עם המציאות שהתגבשה. לצורך ניתוח זה נעשה שימוש בתיאוריות של יצחק אדג'יס על מנת להציג את מיקומו של הארגון במחזור החיים לפני ואחרי המשבר; במודל של פורטר להבנת הלחצים שפועלים על הארגון ושינוי אסטרטגי כמענה בידי הארגון; ודרוקר פיטר בהבנת האתגרים בבחירת אסטרטגיה חדשה.
העבודה תרמה לי בהבנת מערכות מורכבות שלא הכרתי הן בהיבטים לוגיסטיים וניהול שינויים ארגוניים, נחשפתי לתוצאות "המיצוב" של השירות ללקוח, חוזקם של סמלים בחברות אזרחיות וכן את החיכוך המתמיד בין מרכיבים שונים - גם בארגונים גדולים.
לדעתי התהליך שמוצג בעבודה זו הינו מלמד במימדים שונים שכן השינויים הארגונים היו מוצלחים ובזמן.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - הארגון
א. קצת היסטוריה
ב. פרופיל החברה
ג. מבנה ארגוני
פרק 2 - התמודדות עם משברים
א. מיקום הארגון במחזור החיים עפ"י אדיג'ס
ב. ניתוח SWOT
ג. התמודדות עם משבר עפ"י פורטר ודרוקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אדיג'ס מנתח בתיאוריה שלו שני מרכיביים ניהוליים שמאפשרים להבין את מצבו של הארגון על סרגל מחזור החיים: הראשון תהליך קבלת החלטות והשני תהליך יישום החלטות. ההתמקדות בשני המרכיבים האלה הובילו את אדג'יס להגדיר ארבע סגנונות ניהול אפקטיביים המהווים בסיס לאבחון מצבו של הארגון. תפיסה זו גורסת כי תהליכי הניהול הם ליבת העשייה בארגון.
ארבעת סגנונות הניהול הם: יצרן התוצאות (P) שיטת ניהול ריכוזית אשר מאופיינת בכך שהיא מגיבה למציאות ומתמקדת בטווח הקצר. המנהלן (A) ביורוקרט אשר משתמש במנגנונים הפורמאליים של הארגון לקדם את ענייניו, עסוק בתהליכים מיסוד ולרוב מבזר סמכויות לכפופים לו. היזם (E) דפוס יצירתי ואינו עקבי, לרוב מתנהל ללא סדר ויוצר חיכוכים. אינטגרטיבי (I) מוביל תהליכים ע"י גיבוש צוות עבודה, הוא עצמו אינו פעלתן.

תגים:

שופרסל · ארגון · ניהול · משבר · מנהיגות · מנהל · רשתות שיווק · רשתות שווק · סופר · קניות · קמעונאיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות חברת שופרסל עם משבר", סמינריון אודות "התמודדות חברת שופרסל עם משבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.