היישום אינו מחובר לאינטרנט

מידת השוויוניות כלפי בעלי מוגבלויות וחקיקה

עבודה מס' 068167

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הבעיות והכשלים ביישום חוק שוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות, תוך מתן דגש על פרק הנגישות במקומות ציבוריים.

6,339 מילים ,50 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מדינת ישראל הינה מדינת רווחה סוציאלית שמעניקה ביטוח סוציאלי לאזרחיה . כיום מוטיב הביטוח הסוציאלי של המדינה מדולל. הגישה המדינית-חברתית לביטחון סוציאלי ומגמת מדיניות הרווחה, מתקבלת על ידי החברה והממשל בהסתייגות. שאלות חברתיות נוקבות על יעילותה של הרווחה הסוציאלית עולות לא אחת בדיון הציבורי. כיום המוסד האמון על חלוקת הקצבאות לאוכלוסיות החלשות במדינה הוא מוסד הביטוח הלאומי שמחלק את הקצבאות על פי השתייכות האדם לקבוצה, כגון, אנשים עם נכויות, זקנים, מובטלים ועוד.
בעבודה זו תוצג סקירה על הביטחון הסוציאלי לו זכאים קבוצת האנשים בעלי הנכויות; תוצג סקירה של החוקים הקיימים בארץ למען אנשים עם נכויות; נבדוק את תהליכי המדיניות בישראל המבטאים הסגה או המהווים אינדיקציה להסגה בעתיד בתפיסת מדינת הרווחה.
שינויי הממשל ויישום תוכנית כלכלית בעלת אפיונים התומכים בזכויות האזרח עשו שינוי בגודל הקצבאות ובסוגי הקצבאות שהמדינה מעבירה לאזרחיה.
הביטחון הסוציאלי בישראל קיבל התייחסות עוד מקום המדינה, עם זאת עד היום מנגנון העברת המענקים לאוכלוסיות החלשות אינו יעיל ו"קבור" תחת בירוקרטיה מסובכת. על האוכלוסיות החלשות שמושפעות משינויים אלה במדיניות הרווחה ובהוצאה לפועל של זכויותיהם, הם אוכלוסיית בעלי הנכות בארץ.

שאלת המחקר בעבודה זו היא: הצגת הבעיות והכשלים ביישום חוק שוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות (תשמ"ח 1998), תוך מתן דגש מיוחד על יישום/חוסר יישום פרק הנגישות במקומות ציבוריים, והאם ניתן לשפר את המצב הקיים ?
לאחר הצגה כללית של נושא הביטחון הסוציאלי, השינויים המדיניים שמשפיעים על הביטחון הסוציאלי ומעמדו של הנכה בכל אלה, יוצגו שתי רשויות מקומיות וייבחן היחס של רשויות אלה לנכים שבתחום המוניציפאלי שלהן.
לסיכום העבודה יוצגו המלצות לשיפור היישום של החוקים והתקנות.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א' - תיאורטי: סקירת החוקים הקיימים לגבי נכים
חלק ב' - מעבר ממדיניות רווחה למדיניות של זכויות אזרח
חלק ג' - דגמים לניתוח מדיניות הרווחה
חלק ד' - בחינת חסמי יישום ומשילות
חלק ה' - יישום הלכה למעשה ברשויות המקומיות
חלק ו' - הצעות אפשריות לשיפור היישום - כוון לעתיד
סיכום העבודה
דבר כותב העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעולם המערבי היו שתי גישות עיקריות בכל הנוגע להתייחסות אל הנכה והדרך שלו להשתלב בחברה. הגישה הליברלית וגישת מדיניות הרווחה.
הגישה הליברלית היא גישה שדוגלת בהתערבות מינימאלית של המדינה בבעיות הצצות לאוכלוסיית הנכים. המדינה מספקת קצבאות, שיקום ובזה יסתיים תפקידה בהתערבות בנושא הנכים.
גישת מדיניות הרווחה (21) טוענת כי יש להתייחס למכלול צרכיו של האדם בעל המוגבלות ותראה גמישות ביחס למבחני הזכאות לצורך קבלת הקצבה.
השינוי בהתייחסות לאדם עם מוגבלויות, הוא לא רק שינוי במינוח, אלא נועד למנוע שימוש בתארים פוגעים ומשפילים(22).

תגים:

יחסי עבודה · בעלי מוגבלויות · נכים · רווחה · זכויות · חקיקה · נכה · זכויות · סוציאלי · מדינת רווחה · קצבאות · נגישות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מידת השוויוניות כלפי בעלי מוגבלויות וחקיקה", סמינריון אודות "מידת השוויוניות כלפי בעלי מוגבלויות וחקיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.