היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הטיפול ביולדות ומקצוע המיילדות

עבודה מס' 068057

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיסטוריה של הטיפול ביולדות מהעת העתיקה ועד שנות ה-20 של המאה ה-20 ברוסיה.

7,076 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

לסיוע בלידה או לתפקיד המילדת יש מקורות עתיקים. מאז התקופה של האדם הקדמון ידועים המון מקרים של עזרה לאישה שעומדת ללדת. עם המעבר בין המאות, היכולת לעזור לסובלת בלידה הגיעה כמעט לשלמות. מטרת העבודה שלי היא לעקוב אחר ההיסטוריה של המילדות מהעת העתיקה ועד שנות ה-20 מאה ה-20.
ראשית נגדיר את תפקיד המיילדות. מקור המילה מיילדת היא מצרפת ( Accoucher - ללדת) - אחד מהתחומים הרפואיים הכולל בתוכו טיפול טוב במהלך הריון נורמלי וגם במהלך הריון פתולוגי, לידה ולאחר לידה; החלק החשוב בתפקיד של מילדות הוא צעדי מניעה שנועדו למנוע תהליכים פתלוגיים שיכולים להתעורר בזמן הריון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
התפתחות הטיפול בלידה:
תקופת האדם הקדמון ממאה ה-100 לפנה"ס עד המאה ה-17 לפנה"ס
תקופת העבדות ממאה ה-17 לפנה"ס עד המאה ה-5
יוון העתיקה ממאה ה-3 עד המאה ה-1 לפנה"ס
ימי הביניים - פאודליות ממאה ה-5 עד המאה ה-15
תקופת הקפיטליזם ממאה ה-15 עד התחילת מאה ה-20
2. התפתחות המיילדות ברוסיה
תקופת המונגוליים ואיבן הנורה 1237-1682
תקופת פטר ראשון 1682-1724
קונדואידי (Kondoidi,1710-1760)
אמבודיק (N.M.Ambodic,1744-1812)
סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20
3. סיכום ודיון
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן להניח כי במהלך התקופה המטריארכאלית, הבכורות במשפחה סיפקו סיוע ליולדת. יתכן כי באותו זמן רחוק נשים שילדו ללא סיוע, נשכו את חבל הטבור, כמו חיות. הוכחה לזה ניתן לראות בדרך החיים של הרגלי כמה שבטים יליד ברזיל, באזור שבו לא בעבר הרחוק מדי, נשים ילדו ככה. (מדגיז,1961)
שיפור נוסף של כלי הסיוע נבע מהתפתחות האדם והחברה האנושית. ביות של חיות בר והמעבר לראיית צאן הובילו לעמדה דומיננטית של הגבר במשפחה - מטריכליות הוחלפה בפטריכליות. עם ביות בעלי חיים רואה צאן היו צריכים לספק להם כירורגית סיוע במקרים של פגיעה ולרפא פצעים. הרואים היו צריכים לסייע לחיות במקרים חמורים של לידה. הנסיון הפרימיטיבי שרכשו על החלמה של בעלי חיים, עם הזמן הועבר לבני האדם. זה היה השלב המניע להתהוות הרפואה בחברה האנושית. כך הושג הידע הראשון באנטומיה (עם השחיטה של בעלי החיים). (זבלודובסקי, 1955)

תגים:

מיילדת · יולדת · הריון · לידה · רפואה · אחות · עזרה · חבל · טבור · יילוד · בית · חולים · כירורגי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הטיפול ביולדות ומקצוע המיילדות", סמינריון אודות "התפתחות הטיפול ביולדות ומקצוע המיילדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.