היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח היצירה הספרותית- טוביה החולב

עבודה מס' 067865

מחיר: 96.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ביוגרפיה תמציתית של שלום עליכם והשלכותיה על היצירה "טוביה החולב".

1,976 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שלום עליכם הוא כינויו הספרותי של הסופר היידי שלום רבינוביץ', שנולד בשנת 1859 באוקראינה. כתב סיפורים בעברית וכן סיפורים ושירים ברוסית, אבל כתב בעיקר ביידיש, שלום עליכם נחשב לאחד מגדולי סופריה של השפה, והייתה לו השפעה רבה על הכותבים בשפה זו.

הסיפור "טוביה החולב" אינו רומאן, אלא מעין סדרת סיפורים, מחזורים של פרקים. כל פרק מספר על אפיזודה אחרת. אין השתלשלות הכרחית של מאורעות, אין סיום ליצירה: זהו סיפור פתוח, שאפרש להוסיף עליו פרקים בלי סוף.
שלום עליכם הוא סופר רומאנטי - סנטימנטאלי הומוריסטי.
בסיפור "טוביה החולב" יש יסודות ספרותיים שונים: היסוד הדרמטי, היסוד הלירי, היסוד ההומוריסטי והמונולוג.

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס הדרכה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

בשנת 1905 התחוללה המהפכה הרוסית, מהפכה זו דוכאה על ידי השלטון המלכותי גם על ידי ההסתה ביהודים , שהביאה לפרעות ולגזירות, כגון הגירוש מהכפרים. בסיפור נכרים סמני המהפכה וסימני הגזרות על היהודים שלאחריה: בסוף הסיפור אנו עדים לפרעות ביהודים ואף בביתו של טוביה ובגירושו מהכפר.
בכל סיפוריו של טוביה החולב ישנו דגם של "מפלה והתאוששות", כמו בחייו של שלום עליכם: תקופות שמצבו החיה טוב יותר מבחינה כלכלית ומבחינות שונות נוספות, ותקופות שמצבו היה טוב יותר, מאותן בחינות.
בטוביה החולב משתקף שלום עליכם, בעיקר לגבי ההבנה הפילוסופית בגורל האדם בכל הנשגב הרוחני המופלא שבו.

תגים:

ספרות · יהודית · גלותית · אידיש · יידיש · יהדות · הומור · יהודי · מנדלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח היצירה הספרותית- טוביה החולב", סמינריון אודות "ניתוח היצירה הספרותית- טוביה החולב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.