היישום אינו מחובר לאינטרנט

שפת הגוף ביצירה הספרותית של פטר הנדקה: "חרדתו של השוער בבעיטה 11"

עבודה מס' 069765

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד שפת הגוף, כפי שמתוארת על ידי רודלוף לאבאן, באה לידי ביטוי בסיפור של הנדקה?

5,536 מילים ,7 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס 'המפנה הלשוני בספרות הגרמנית' בחרתי לעסוק בנושא: שפת הגוף וניתוחה ביצירה הספרותית של פטר הנדקה: "חרדתו של השוער בבעיטה 11".
היצירה אודות שוער כדורגל מפורסם לשעבר, יוז'ף בלוך, שכולל בתוכו סצנות מיוחדות ודמויות נוספות מגוונות, חושפים את הקורא לא רק לסיפור, שבו האדם "מחפש את עצמו בעולם", אלא גם לסיפור שבו האדם הוא חלק בלתי נפרד מהיקום ומהמציאות היומיומית הקיימת, ובה הוא מגיב למצבים, לאירועים ולאינטראקציות, שבהם הוא נתקל ואותם הוא מפרש.
הנדקה, כותב היצירה, מעלה בכתביו מערכת ערכים, נורמות ומוסכמות חברתיות באמצעות שימוש בעולם הדמיון, ובמהלך קריאת הסיפור אודות בלוך, הקוראים נחשפים לרובד מסוים מעולמו הדמיוני של הנדקה, שבו הפרשנות הינה סובייקטיבית, ועליה "מתלבשים" הסצנות, הדמויות ומה שבניהם.
בנוסף, אבקש להתייחס בעבודה לעקרונות התורה - אותה פיתח רודולף לאבאן, שתאריו רבים הם: רקדן, כוריאוגרף, אמן, שחקן וגאון כריזמטי של המחול האקספרסיוניסטי - שכוללים את התנועה האנושית ואת המוטיבציה הרגשית מחשבתית שמנחה אותה. לאבאן, כמו רבים אחרים, עסק בשפת הגוף, בחשיבותה ובפרשנותה.
אבקש לבחון את שאלת המחקר: כיצד שפת הגוף, כפי שמתוארת על ידי רודלוף לאבאן, באה לידי ביטוי בסיפור של הנדקה?
העבודה תכלול שלושה פרקים מרכזיים:
בפרק הראשון, אתמקד במס' מוטיבים, כפי שהם באים לידי ביטוי במס' סצנות בסיפורו של הנדקה, חלקן מתרחשות על ידי הגיבור בלבד, וחלקן מתרחשות תוך כדי אינטראקציה בין הגיבור לבין דמויות נוספות. על פי הנדקה, המציאות שלנו היא בסופו של דבר תוצר של השפה, אבל השימוש שלנו את השפה אינו מחויב שימוש במילים, ישנם דרכים נוספות, למשל: שפת הגוף, הבעות הפנים והפנטומימה.
הפרק השני, יכלול שני חלקים מרכזיים: בחלק הראשון, אתמקד בשפת הגוף, על כל מרכיביה השונים, כפי שהיא באה לידי ביטוי במקורות הספרותיים השונים בכלל, בעיקר הסוציולוגיים. ובחלק השני, אתמקד בשפת הגוף, כפי שעולה בכתביו של רודלוף לאבאן בפרט.
בפרק השלישי, אתמקד במס' סצנות מיצירת הספרות של הנדקה, שדרכן ניתן להבין את מושג שפת הגוף, על פי תורתו של לאבאן, את הדמויות. כמו כן, אציג זאת בין השאר על ידי טבלה מסודרת.

תוכן עניינים
-מבוא
-פרק ראשון: פיטר הנדקה
- פרק שני: שפת הגוף
-פרק שלישי: בלוך, לאבאן והנדקה
-סיכום
-מקורות

קטע מהעבודה:

הנדקה מצא פתח יציאה מהמציאות המדכאת למציאות דמיונית, שאותה הצליח למצוא בספרות ובאומנות. הוא הבין שבעזרת הדמיון ובעזרת שימוש יצירתי בשפה, הוא יוכל ליצור חזיונות חלופיים לחיים; לדבריו, תמונות ממצבים אפשריים ומנוכרים, כאלה שקיימים בחיים שלנו, ניתן להחליף בחוויות של חופש, גם אם מדובר ברגעים קצרים בלבד (Barry, 1986).
במהלך היצירה נעזר הנדקה במס' מוטיבים שונים, על מנת לספר ולתאר את המציאות של בלוך; המוטיבים יחד עם עולמו הדמיוני של הנדקה הופכים את היצירה למסקרנת ולמעניינת יותר:

תגים:

ספרות גרמנית · לאבאן · שפת גוף · גרמניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שפת הגוף ביצירה הספרותית של פטר הנדקה: "חרדתו של השוער בבעיטה 11"", סמינריון אודות "שפת הגוף ביצירה הספרותית של פטר הנדקה: "חרדתו של השוער בבעיטה 11"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.